آیا می دانید که ۹۶ درصد از کسب و کارها در ۱۰ سال اول با شکست مواجه می شوند؟ و ۴ درصد باقیمانده الزاما موفق نیستند و فقط دوام آورده اند.

به گفته پیتر دراکر، یکی از بزرگ ترین مغزهای تجاری عصر ما، همه کسب و کارها با دو فاکتور آغاز می شوند: نوآوری و بازاریابی.

نوآوری

نوآوری به معنای یافتن شیوه بهتر در تامین نیازهای مشتریان در مقایسه با دیگران است. اگر می خواهید در کارتان موفق باشید و در طول سال ها و دهه ها موفق بمانید، باید بیاموزید که در مقایسه با دیگران امتیاز بیشتری در عرصه رقابت کسب کنید. و این کار از طریق ابتکار و نوآوری حاصل می شود.

باید پیش بینی کنید که مشتریان تان چه چیزی می خواهند، چه چیزی نیاز دارند، و آن را برای آنها زودتر از رقباء فراهم نمایید. با ایجاد نوعی تاثیر بر مشتریان خود موفق به ایجاد برند خواهید شد.

بازاریابی

بازاریابی گام مهم بعدی است. اگر راهی برای بازاریابی محصول یا خدمات تان نمی یابید، کسب و کارتان دوران سختی را خواهد گذراند. حقیقت این است که مبتکرانه ترین تولیدات همواره به معنای پیروزی در کار نیست. ایا به نظر شما، مک دونالدز دارای بهترین برگر است؟ احتمالا نه. اما استراتژی های بازاریابی اش حرف اول را می زند.

 برای داشتن یک شیوه موثر بازاریابی باید این سوالات کلیدی را از خود بپرسید: بازار به چه چیزی نیاز دارد؟ مشتریان تان چه کسانی هستند؟ چه کاری می توانم انجام دهم تا پیشنهادات قوی ایی داشته باشم؟

و باید بدانید که با چه نوع کسب و کاری سروکار دارید. پاسخ به تمامی این سوالات موجب می شود تا شما بتوانید کل کسب و کارتان را تغییر دهید. چراکه بدین ترتیب در نهایت این امکان برایتان فراهم می شود تا پیشنهادات تان را تغییر دهید. به عبارت دیگر، پیشنهادات تان را تغییر دهید تا کسب و کارتان تغییر کند. و کسب و کارتان را تغییر دهید تا زندگی تان تغییر کند.

منبع:

برداشت آزاد خودم از این موضوع

http://humanelevation.tonyrobbins.com/blog/career/why-do-businesses-fail