۱- فرد اسمیت

وی که در سال ۱۹۶۲ در دانشگاه یل حضور داشت، تحقیقی برای کلاس اقتصاد نوشت و در آن به تشریح ایده خود مبنی بر سرویس تحویل یک شبه بسته در سراسر دنیا پرداخت. استاد وی هم، با برگرداندن تحقیق وی نمره C به وی داد و عنوان کرد که هر وقت ایده ات عملی شد نمره بهتری می گیری. اسمیت بدون توجه به این سرزنش، کمپانی FedEx، اولین کمپانی تحویل بسته یک شبه در جهان را تاسیس نمود.

۲- مایکل جردن

جردن در سال دوم دبیرستان از تیم بسکتبال مدرسه اش کناره گیری کرد. اما زمانیکه وارد بازی حرفه ایی شد، بیش از ۳۰۰ بازی و بالغ بر ۹۰۰۰ شوت را از دست داد.

۳- آبراهام لینکولن

شاید یکی از بهترین نمونه های مربوط به افرادی که با شکست های متعدد به موفقیت رسیدند، آبراهام لینکولن رئیس جمهور ۱۶اُم آمریکا باشد. او قبل از به دست آوردن منصب ریاست جمهوری، در بیش از ۹ انتخابات مقامات دولتی شکست خورده بود. از چندین کار اخراج شده بود و حداقل دو بار در طول کسب و کارش ورشکست شده بود. او در سن ۵۲ سالگی رئیس جمهور آمریکا شد.

۴- لوسیل بال

او از سن ۱۵ سالگی شیفته اجرا در مدرسه بود. امروزه او را به عنوان بهترین مجری شوهای تلویزیونی می شناسند. شو تلویزیونی «عاشقتم لوسی» در سال ۲۰۱۲ بسیار معروف بود.

۵- تئودور گایزل

تئودور سوس گایزل ملقب به دکتر سوس، داستان‌نویس آمریکایی کودکان بود. او کارهای زیادی انجام داده است که شامل ۱۱ ویژه برنامه تلویزیونی، ۴ فیلم برجسته، یک فیلم موزیکال و ۴ سریال تلویزیونی است. همچنین او به عنوان مصورساز در انجمنهای انتشاراتی فعالیت داشت که قابل توجه ترین کارهای او به خاطر آثار “تندرفتن” و “نفت استاندارد” به عنوان یک کارتونیست سیاسی برای روزنامه نیویورک سیتی بود. در زمان جنگ جهانی دوم او در یک انجمن انیمیشن در ارتش امریکا کار می‌کرد جایی که او “طراحی برای مرگ” را نوشت که بعدها برنده جایزه مستندسازی در سال ۱۹۴۷ شد. بیش از ۶۰ کتاب منتشر ساخت. او مشهوریت خود را از کتابهای کودکان به دست‌آورد. او ۴۶ کتاب کودک منتشر کرد که اغلب شخصیتهای کتابهایش تخیلی و شعرگونه بود.

۶- توماس ادیسون

 توماس ادیسون مخترع با استعداد در سال ۱۸۴۷ در شهر میلان ایالت اوهایو آمریکا به دنیا آمد. او فقط حدود سه ماه آموزش و تحصیل رسمی آن زمان را داشت چون مدیر مدرسه اش دریافته بود که وی عقب افتاده است. ادیسون هنگامیکه فقط ۲۱ سال داشت اولین اختراع خود را که یک دستگاه الکتریکی شمارش آرا بودعرضه کرد. آن دستگاه فروش نرفت و ادیسون از آن پس تلاش خود را روی اختراع ابزار وسایلی متمرکز کرد که بتواند بازار خوبی داشته باشند.

منبع:

http://www.addicted2success.com/motivation/6-extremely-successful-people-who-failed-forward-to-success/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.