فروش وال مارت از طریق آنلاین روز به روز رو به افزایش است، ۲۶ درصد از کل خرید خواروبار نیز از طریق اینترنت است. سیاست وال مارت در کشورهای مختلف بنا به سلیقه و فرهنگ مردم تغییر می کند، به عنوان مثال در کشور چین مردم تمایل به مصرف ماهی زنده دارند، از اینرو این کمپانی آکواریوم هایی در شعب تعبیه کرده تا ماهی زنده را بتواند به راحتی عرضه کند.

استفاده از مراکز توزیع پیشرفته و ناوگان حمل و نقل متعلق به کمپانی، این امکان را فراهم می سازد که در هنگام عقد قراردادهای عمده، به قیمتهای پایین دست یابد. 

سه چهارم اقلام قابل عرضه در فروشگــــاهها ازطریق ۱۶ مرکز توزیع تامین می شود. هر مرکز توزیع، تحویل کالاهای موردنیاز ۱۵۰ تا ۲۰۰ فروشگاه را به عهده دارد. هر مرکز دارای جدیدترین دستگاههای اسکنر نوری، حمل ونقل اتوماتیک، بارکدخوان و موجودی گیر رایانه ای بوده، و ازطریق شبکه ماهواره با دیگر مراکز توزیع و فروشگاهها و اداره مــــرکزی در ارتباط دائم قرار دارد.

رایانه های دستی به کارمندان مرکز توزیع این امکان را فراهم می کند که کالاها را بلافاصله سفــــــارش کنند. وجود سیستم توزیع و بهره گیری از فناوری پیشرفته تحویل به موقع کالاها را به فروشگاهها میسر و هزینه توزیع وال مارت را به ۳ درصد کل فروش کاهش داده است درصورتی که هزینه های توزیع سایر رقبا دوبرابر این مقدار است.

منبع:

برداشت آزاد خودم از این موضوع.

http://techcrunch.com/2015/09/28/walmart-