پروفسور نیبرت از پژوهش خود دفاع کنید.

 به نظر می رسد کارآفرینان کمی مذهبی تر از سایر افراد هستند – آمار دقیقاً اینطور است – آنها بیش از چند مرتبه در هفته به عبادت می پردازند و به طور میانگین به وجود خدا باور دارند. خدایی که در وجودشان به آن علاقه دارند. می توانید رابطۀ این دو را ببینید: اگر فکر می کنید که خدا به شما اهمیت می دهد، بیشتر تمایل به حرف زدن با او پیدا می کنید. کارآفرینان هم تمایل زیادی به صحبت کردن با کسی دارند که مشوق آنها در فعالیت شان است. در مقیاس دیگر، تشویق کلیسا، باور به خدا، و توجه به او چیزی است که هر کسی به مذهبی بودن آن را می شناسد: تقریباً ۹ نفر از هر ۱۰ نفری که باوری مذهبی دارند، ماهیانه به کلیسا می روند و به طور میانگین دو سوم هم می گفتند خدایی وجود ندارد.

اما بخش شگفت انگیز ماجرا اینجاست که افراد سخت کوش در کسب و کار و حریص و کاری زمانی را برای عبادت کنار می گذاشتند!

آیا این پژوهش را به خاطر این انجام داده که دانشگاه بایلور، دانشگاهی مسیحی است؟

همکاران من، اساتید مشاور کوین دافرتی و  جری پارک و دانشجوی فارغ التحصیل شده جنا گابریل به همراه من در این زمینه به خاطر تاثیر حیاتی کارآفرینی در اقتصاد آمریکا این پژوهش را انجام دادیم و خیلی سخت بود که بفهمیم چه چیزی باعث شده که این اعتقاد مذهبی در کارآفرینان وجود داشته است. مطالعات در این زمینه خیلی کم است. در سال ۲۰۰۴ پژوهشی نشان داد که ۴۴ نفر از کارآفرینان دانشگاه بروکلین با نگرشی مذهبی به نوآوری دست زده اند و تاثیرمثبتی بر آنها داشته است. همچنین در ۱۹۸۵ پژوهشی بر اولین نسل ژاپنی – آمریکایی که به خود اشتغالی امرار معاش می کردند نشان داد که آنها افرادی با نگرشی مذهبی – سنتی بوده اند. اما این مثال ها کوچک است و سایر مطالعات در بریتانیا و کارآفرینان کلورادو هم نتایجی مشابه داشته است. ما می خواستیم نمونه ای ملی از تاثیر باورها و عقاید با استفاده از گروه کاری دانشگاه بایلور داشته باشیم و نه تنها بگوییم که هر کسی به کلیسا می رود در زندگی خود موفق است. این پژوهش بخشی از پروژۀ چندجانبۀ بنیاد ملی علوم آمریکاست.

آیا این پژوهش شامل یهودیت، اسلام و سایر ادیان هم میشود؟

پژوهش ما شامل همۀ ادیان بود. اما در ایالات متحده با توجه به تعداد اقلیت / اکثریت، اکثر جامعۀ آماری مسیحی بودند و مسلمانان و یهودیان تعداد کمی از این جامعه را شامل می شدند.

کارآفرینان دربارۀ چه چیزی عبادت می کردند؟

متاسفانه محتوای عبادت آنها را نمی دانیم. آیا طلب انرژی، ایمان یا موفقیت می کردند؟ آنها نسبت به سایر افراد در خطر ریسک و عدم اطمینان هستند و ممکن است احساس نیاز بیشتری به عبادت داشته باشند. شاید انگیزه آنها برای راه اندازی کسب و کار جدید، تغذیۀ تمایلات روحی شان باشد.

یا شاید افراد با ایمان تر به خدا تمایل بیشتری به ریسک کردن دارند.

 بله من فکر می کنم که باورهای مذهبی موجب ایجاد اعتماد به نفس می شود و شاید خوداشتغالی و خودمختاری با کارآفرینی در ارتباط است و تاثیر آنها در رابطۀ شخص با خدا جلوۀ خود را نشان می دهد.

منبع:

https://hbr.org/2013/10/entrepreneurs-feel-closer-to-god-than-the-rest-of-us-do/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.