·         در مورد link building رویکردی روانشناختی داشته باشید
اکنون الگوریتم های گوگل طوری تغییر کرده اند که هنگام ساختن لینک ها و بک لینک های وبسایت خود، باید رویکرد دیگری را در پیش بگیرید.در سال های گذشته هنگام انجام این کار، با یک روبات روبرو بودید و کافی بود استاندارد های نه چندان سفت و سخت آن را در نظر بگیرید، اما حالا باید موتور های جستجو را فراموش کرده و به کاربران فکر کنید.
باید بررسی کرده و ببینید کاربر چه نوع محتوا و چه نوع لینکی را بیشتر می پسندد. سپس استراتژی link building خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

·         کلمات کلیدی طولانی تر را در اولویت قرار دهید

چند سال پیش وقتی می خواستید کلمات کلیدی وبسایت خود را تقویت کنید، کلماتی را هدف قرار می دادید که بسیار کوتاه بودند در حد یک یا دو کلمه.اما حالا باید به سمت کلمات کلیدی طولانی تر و دقیق تر حرکت کنید.
برای مثال قبلا اگر در زمینه خودرو فعالیت می کردید، در وبسایت خود به دنبال کلمات کلیدی کوتاه مانند “خودرو”، “ماشین”، و یا “خرید خودرو” تمرکز داشتید. اما اکنون باید دقیق تر باشید و عبارت هایی مانند “خرید و فروش خودرو های دست دوم ” و “خرید خودرو های کار کرده” را هدف قرار دهید تا هم زمینه فعالیت خود را تعیین کرده باشید و هم اهداف اصلی بازدید کننده ها را تامین کنید.با انجام این کار گوگل زمینه فعالیت شما را بهتر می شناسد و افرادی را که برای مثال می خواهند خودروی صفر بخرند، به وبسایت شما راهنمایی نمی کند. این کار میزان بازدید را پایین می برد اما در عوض نرخ تبدیل را بهبود می بخشد.

منبع:

http://www.forbes.com/forbes/welcome/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.