کسب و کارهای کوچک غرق در مشکلات محکوم به نابودی نیستند.برای مثال بیاید یک فلش بک به سال 2009 بزنیم؛زمانی که اقتصاد آمریکا در وضعیت بحرانی ای بود و شرلی شرکت های کوچک و بزرگ با هوشمندی ، بازگشتی شکوهمندانه داشتند.

برای مثال خرده فروشی کاپیتول که متعلق به «لاراوینروت پول» است در آستانه ی ورشکستگی قرار داشت که با توجه به چند نکته ای که ما آن هارا پیش پا افتاده می نامیم خود را از ورشکستگی در رکود نجات داد و رشدی باور نکردنی ای در همان زمان رکود تجربه کرد.


الگوی تجاری (Business Model) خود را بازبینی کنید

مانند هزاران شرکت دیگر در زمان پس از رکود کاپیتول با کمبود مشتری مواجه شد.وینروت تغییری اساسی بوجود آورد،او به جای فروش البسه در فروشگاه اینترنتی و فروشگاه فیزیکی البسه را به منازل مشتری ها می برد و حالا پس از 6 سال امروزه کاپیتول محصولاتش را در منازل مشتری ها می فروشد.

روش های جدیدی را برای گسترش بازار خود بیابید

وینرروت پول به همراه شریکش اپلیکشن House Account راه انداخت.این اپ امکان خرید از 450 فروشگاه را به طور همزمان می دهد.به گفته ی وینروت از آن موقع تا به الآن نه تنها کسب و کار این اپ سکه شده بلکه او را به مشتریانش نزدیک تر کرده است.وینروت با این کار هم بازار خود را گسترش داد و هم پلتفرمی ایجاد کرد که بقیه ی کسب و کار ها هم فرصت دیده شدن می داد.

از گفتن اشتباهات و شکست های خود به تیمتان واهمه نداشته باشید

چاندرا جانسون، مالک و مدیر نوآوری گالری هنری سوکو که تخصصش در عکاسی است، یک تیم سه نفره ی مجازی را برای خدمات رسانی به مشتریان در سرتاسر کشور هدایت می کند. ارتباطات مداوم، شفاف و کنشگرانه برای تمام کسب و کار های کوچک ضروری است؛ مخصوصاً آنهایی که مثل جانسون تا این حد به کارمندان دورکار تکیه دارند.

وقتی یکی از مشتریان جانسون به خاطر مشکلات ارتباطی در مورد قیمت یک اثر هنری دچار سوء تفاهم شد، او همان کاری را کرد که اغلب صاحبان کسب و کار انجام می دهند: خودش را مقصر دانست. اما این تجربه به او کمک کرد از این زاویه به موضوع نگاه کند که می تواند از این اتفاق درس بگیرد. او در این باره می گوید: «نمی خواستم خودم را مخفی کنم یا خجالت زده شوم. من می توانم از اشتباهات و شکست هایم به عنوان فرصتی برای یادگیری و سازگاری با شرایط جدید استفاده کنم.

وقتی کسب و کار شما دچار وقفه شده است و در حالت کنترل خسارت قرار دارید، پیدا کردن راهی برای رشد احتمالاً بعید ترین فکری است که می تواند به ذهن شما خطور کند. اما واقعیت این است که این دوران ها می توانند یکی از مثمر ثمر ترین دوران های کسب و کار شما باشند. جانسون و گروهش پس از آرایش مجدد گروه خود، راه کنشگرانه تری برای تقویت ارتباطات و آگاهی رسانی به مشتران خود پیدا کردند.

جانسون در این باره می گوید: «من و تیمم با شکست به رشد می رسیم. مواجه شدن با ترسهایم برای من یک چالش است و من از این چالش استقبال می کنم. غلبه بر مشکلات توانمندساز است و باعث رشد شخصی و حرفه ای من می شود». اما در نظر داشته باشید که اگر رهبر کسب و کار سعی کند به تنهایی بر چالش های پیش رو غلبه کند، این اتفاق نخواهد افتاد.

منبع:

www.fastcompany.com/3052702/know-it-all/how-to-grow-your-small-business-after-a-setback

برداشت آزاد خودم از این موضوع.