داشتن یک کسب و کار موفق آرزوی همه جوانان است. اما برای داشتن یک کسب و کار موفق باید چندین نکته مهم را رعایت کنید که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.

۱- از شکست نهراسید

با شروع کسب و کار جدید خود را برای شکست آماده نمایید. شکست های کوچک، تجارب ارزشمندی برای شما به همراه دارند.

۲- اطمینان داشته باشید که شما و سرمایه گذاران تان همفکر هستید

پول بخش مهمی از یک استارتاپ است اما دقت کنید که منبع درستی را انتخاب کنید. لازم است که شما سرمایه گذاران تان را دوست داشته و ایده ها و نگرش های مشابهی نسبت به کارتان داشته باشید. اگر در این موارد شک و تردید دارید بهتر است به فکر افراد دیگری باشید.

۳- سعی نکنید به تنهایی کاری را شروع کنید

اکثر استارتاپ های ایجادشده توسط یک نفر با شکست مواجه می شوند. لازم است که شما از تیمی قدرتمند برخوردار باشید. با اعضای تیم تان رفتاری همچون همکار و نه کارفرما داشته باشید. بدین ترتیب پروژه تان با موفقیت پیش می رود.

۴- اگر استطاعت مالی ندارید نگران نباشید

لازم نیست همه استارتاپ ها با سرمایه گذاری های عظیم آغاز شوند. شما باید طرح و ایده خوب داشته باشید. در چنین موقعیتی، افرادی هستند که بر روی ایده شما سرمایه گذاری کنند. حتما نیاز به داشتن دفتر کار بزرگ نیست. می توانید از خانه یا گاراژتان شروع به کار کنید.

۵- همواره انگیزه را در خود و در شرکای تان ایجاد کنید

انگیزه موجب خلق چیزهای جدید می شود. چیزی را که موجب ایجاد انگیزه در شما می شود را بیابید. فراموش نکنید که باید در تیم تان هم انگیزه ایجاد نمایید. اگر به لحاظ مالی نمی توانید از شیوه های دیگری استفاده نمایید. همواره اهداف تان را به آنها گوشزد کنید.

۶- بر رقابت با رقبایتان تمرکز نکنید

در یک بازار رقابتی، تمرکز بر مسابقه با رقبا آسان است. کار خودتان را انجام دهید و انرژی تان را صرف مسائل مهم نمایید. شاید ایده های شما همه قواعد و مقررات را تغییر دهد و رقبایتان مجبور به پیروی از شما باشند.

۷- اشتباهات بهترین معلمان شما هستند

به گفته مارک ساستر در مورد کارآفرینی، مشخصه اصلی یک استارتاپ موفق، توانایی کشف اشتباهات، اصلاح سریع آنها و عدم تکرار آن اشتباه است. البته خوب است که شما از اشتباهات دیگران درس بگیرید، اما معمولا این اشتباهات شما هستند که بهترین را به شما می آموزند.

۸- پیمانکاران و عرضه کنندگان بیرونی، دوستان خوب شما هستند

ممکن است شما ایده خوبی داشته باشید، یا برنامه ریزان و طراحان خوبی در اختیار داشته باشید، اما به قدر کافی برای موفقیت پروژه آگاه نباشند. در چنین مواردی پیمانکاران موقتی و بازاریابان بیرونی بهترین یار شما خواهند بود.

۹- اجازه ندهید روزمرگی موجب نابودی ذوق و شوق شما شود

بسیاری از استارتاپ ها پروژه شان را با انرژی کامل آغاز می کنند. اما زمانیکه با کارهایی روزمره و روتین و برخی مشکلات مواجه می شوند، کار را رها می کنند. فراموش نکنید که باید بر اهداف تان تمرکز کنید و ایده ها و رویاهایتان را دنبال کنید.

۱۰- کارهایتان را به تعویق نیاندازید

لازمه یک استارتاپ موفق سرعت است. اگر خیلی سریع ایده هایتان را نشناسید، کسان دیگری قبل از شما وارد عمل خواهند شد. به تعویق انداختن امور در یک استارتاپ غیرقابل قبول است.

۱۱- مسائل شخصی تان را حل کنید

بدون شک زندگی و کار شما به هم مرتبط هستند. اگر مشکلات شخصی زیادی داشته باشید، تمرکز ۱۰۰ درصدی در پروژه تان دشوار خواهد بود.

منبع:

http://addicted2success.com/startups/11-crucial-tactics-for-starting-a-business/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.