دکتر نادر نجفی پژوهشگر ایرانی تحصیلات کارشناسی خود را در سال 1986 در رشته الکترونیک در دانشکده فنی دانشگاه تهران به پایان برده و مدارک فوق لیسانس و دکتری خود را نیز در رشته مهندسی برق به ترتیب در سال های 1988 و 1992 از دانشگاه میشیگان دریافت کرده است.
وی که تحقیقات خود را بر بررسی حسگرهای پیوسته گازی میکروماشینی و نسل آینده سیستم‌های حسگر هوشمند متمرکز کرده در سال 1992 به عنوان دانشمند محقق به شرکت IBM ملحق و از سوی این شرکت به عنوان یکی از اعضای هیات مشاوره فنی طرح SEMATECH Sensor Bus منصوب شد.
وی در سال 1995 این شرکت را ترک کرد و شرکت «Integrated Sensing Systems» (سیستم‌های حسی پیوسته) را مشترکا تاسیس کرد و از آن زمان تاکنون به عنوان رییس این شرکت فعالیت دارد. زمینه فعالیت این شرکت بهره‌گیری از فناوریهای MEMS برای ساخت ابزار میکروماشین پیشرفته و سیستم‌های حسی با کارایی بالا برای کاربردهای پزشکی و تحلیلی است.
دکتر نجفی همچنین ارائه دهنده 14 پتنت و بیش از 45 اثر علمی و نخستین رییس انتخاب شده برای شورای مشاوره صنعتی در مرکز تحقیقات مهندسی میکروسیستم‌های بی‌سیمی پیوسته بنیاد علوم آمریکا از دانشگاه میشیگان است. وی هم‌چنین در بسیاری از فعالیت‌های محلی و ملی از جمله به عنوان عضو هیات ‌علمی کمیته اصلی پیشنهادات برای برنامه مرکز تحقیقات مهندسی بنیاد ملی علوم ملی 2003، عضو هیات روسای اتحادیه میکروسیستم‌های میشیگان و عضو افتخاری کنگره صنعت و نقشه راه فناوری MEMS حضور داشته است. این دانشمند ایرانی همچنین موسس و رییس اتحادیه فناوری برتر میشیگان CEO در ژانویه سال 2005 است. این اتحادیه یک سازمان غیرانتفاعی است که عملکرد شرکت‌های فناوری برتر را در میشیگان بهبود می‌بخشد.
دکتر نادری دانشمند ایرانی مقیم آمریکا موفق به ابداع سنجشگر کوچکی در ابعاد یک دانه برنج شد که به پزشکان امکان می‌دهد که بدون جراحی، فشار خون داخل قلب را اندازه‌گیری کنند. به گزارش خبرنگار «پژوهشی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دستگاهی که توسط وی و همکارانش در شرکت «Integrated Sensing Systems» در میشیگان ساخته شده، در گروهی از بیماران قلبی که به عارضه‌ای موسوم به احتقان یا گرفتگی قلب در اثر پر شدن عضلات آن از اخلاط (Congestive Heart Failure) دچار شده‌اند، کاربرد دارد. این عارضه در سراسر جهان شایع است و تنها در آمریکا نزدیک به پنج میلیون مورد ابتلا به این بیماری شناسایی شده است.

http://www.creativity.ir/index2.php?option=com_content&task=view&id=129&pop=1&page=0&Itemid=150