۶- مدیتیشن

طبق نظرسنجی دانشگاه سیدنی از ۳۵۰ فردی که بیش از دو سال مدیتیشن کرده بودند، و مقایسه آن با نظرسنجی های مربوط به سلامت فیزیکی و روحی افراد مشخص شد افرادی که مدیتیشن کرده بودند ۱۰ درصد نسبت به سایرین شادتر بودند. همچنین مدیتیشن باعث می شود فرد نظم بیشتر، احساس آرامش و حس شکرگزاری بیشتری داشته باشد.

۷- پیگیری وضعیت آب و هوا

طبق یک تحقیق منتشرشده، دمای هوا بیش از متغیرهایی نظیر سرعت باد و رطوبت، بر شادی ما تاثیر دارد. همچنین مشخص شد که شادی و خوشحالی ما در دمای ۱۳٫۹ درجه سانتیگراد به حداکثر می رسد، پس گزارشات هواشناسی را پیگیری کنید و هر وقت هوا مطلوب بود بیرون بروید.

۸- به دیگران کمک کنید

انجام کارهای خوب و نیک و کمک به دیگران به اندازه ۱۰۰ ساعت در سال، نقش مهمی در احساس آرامش و شادی شما خواهد داشت. وقتی کاری برای دیگران انجام می دهید که باعث خوشحالی و رضایت آن ها می شود این حس خوب در ابتدا در شما به وجود می آید و از خودتان رضایت دارید که باعث شدید با انجام کاری دیگران را خوشحال کنید. بزرگی می گوید وقتی شما برای کسی کاری انجام می دهید یعنی برای دیگران مفیدید یعنی وجودتون ارزش داره.

۹- مسیر همیشگی رفتن به محل کارتان را تغییر دهید

سعی کنید با برنامه ریزی درست، مسیر رفت و آمد به محل کارتان را همواره تغییر دهید چراکه یک مسیر همیشگی باعث عدم خرسندی و نارضایتی شما می شود. اما اگر مجبورید به طورمیانگین ۳۸ تا ۶۰ ساعت از وقتتان را در سال در ترافیک بگذرانید، حداقل به یک کتاب صوتی گوش دهید یا زبان جدیدی بیاموزید. این کار موجب خوشحالی شما می شود.

۱۰- چیز جدیدی بیاموزید

نیاز اصلی روانشناختی انسان ها، فراگیری و تسلط بر مهارت های جدید است. یادگیری هر چیزی برای اولین بار حس بسیار خوبی به همراه دارد همانند حسی که کودک زمانیکه برای اولین بار می ایستد دارد. همچنین یادگیری در یک حوزه موجب یادگیری مطالبی در حوزه های دیگر هم می شود. در این حالت، شرایط کاملاً برای شما بُرد-بُرد است.همیشه سعی کنید با خوندن مقالات جدید در حوزه تخصصیتون دانشتون رو به روز نگه دارید .

منبع:


http://www.collective-evolution.com/2015/08/10/10-scientifically-proven-methods-to-increase-your-happiness-right-now/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.