همه ی افراد وقتی از خواب بیدار می شوند بعداز خوردن صبحانه به سرکار خود می روند تا روز دیگری را آغاز کنند و تمام سعی و توان خود را به کار می گیرند تا به مسئولیتی که به آن ها محول شده است را به درستی و به بهترین وجه انجام دهند.استفاده از ویژگی های طبیعی ذهن در جهت برتری خود می تواند تاثیر مثبتی روی افرادی داشته باشد که شما با آنها برخورد می کنید. همه ی موارد خطرناک و ترسناک نیستند به جز مورد ششم که البته خیلی امیدوار هستم از آن بتوانید در مواقعی که دلیل خوبی دارید استفاده نمایید.
وقتی شما با این ترفندهای ذهنی آشنا شدید،هر جایی را که نگاه می کنید آن ها را می بینید. یعنی شما فقط کافی است تلاشتان را به کار بگیرید تاثیر آن ها روی رفتاری که ما داریم می تواند تغییر بسیار بزرگی در زندگیتان شود.

وقتی می بینید افرادی می خندند با افرادی که احساس نزدیکی می کنید تماس چشمیتان را برقرار کنید

این ترفند بسیار ساده است شما می توانید متوجه شوید چه کسانی با چه کسان دیگری در ارتباط هستند.می تواند به شما بگوید که کدام یک از اعضای گروهتان در حال ایجاد ارتباط و اعتماد کردن به عضو دیگری از گروهتان است. و به راحتی به شما خواهد گفت که آیا شما شانسی برای قرار گذاشتن با شخص خاصی دارید یا خیر. این نکته را هم فراموش نکنید که شما برقراری تماس چشمی با فرد یا افراد موردنظر تمام حستان را به او هم انتقال خواهید داد.

اگر کسی کاری در حق شما می کند نشان دهنده  این است که شما را بیشتر از بقیه دوست دارد.

زمانی که شما شخصی را راضی می کنید تا کاری در حق شما انجام دهد، آنها به طور ناخوادآگاه خودشان را قانع می کنند که چرا این کار را برای شما می کنند معمولا قانع کردن خودشان شامل چیز هایی مانند او دوست من است، من او را دوست دارم و او از جمله افرادی است که کار دیگران را جبران می کند می باشد. این  دلایل خیلی به درد شما می خورند. نه تنها باعث شدند فرد دیگری به شما کمک کند، بلکه آن فرد شما را بیشتر از قبل دوست داشته باشد

با سکوت جواب دهید

وقتی سوالی از کسی پرسیدید و او بسیار دیر پاسخ داد، برای جلو بردن مکالمه خود را تحت فشار نگذارید. سکوت کردن به نفع شما می باشد. در لحظات سکوت مردم احساس می کنند که باید صحبت کنند، مخصوصا زمانی که توپ در زمین آنها باشد. این روش بسیار خوب است اگر احساس کردید پاسخ خود را نگرفتید حرف بزنید وگرنه سکوت بهترین پاسخ خواهد بود.

 

دست ها و کف دست باز اعتماد ایجاد می کند

در شرکت لگو لند قانونی برای کارمندان وجود دارد که می گوید هر گاه فردی جای چیزی را سوال می کند، کارمند به جای اشاره کردن به محل قرارگیری آن چیز، محل قرار گیری آن را با دستان باز نشان می دهد (با کف دست باز). دلیل این کار این است که باز بودن کف دست باعث ایجاد اعتماد خواهد شد احتمال زیادی وجود دارد که دیگران با حرف های شما موافقت کنند و شما دوست داشتنی تر به نظر می آیید. در طرف مقابل اشاره کردن با لحن بد اصلا درست نمی باشد و توصیه نمی شود.

تکان دادن سر در زمانی که صحبت می کنید و یا زمانی در حال پرسیدن سوالتان هستید احتمال بالایی است که دیگران حرف هایتان را قبول کنند.

اگر می خواهید کسی با تفکرات شما موافقت کند، سعی نمایید در زمان حرف زدن سر خود را تکان دهید. انسان ها به طور ناخودآگاه برای درک بهتر احساسات دیگران حرکات آنها را تقلید می کنند. شما با تکان دادن سر خود در حین صحبت به دیگران این پیام را انتقال می دهید که حرف های شما درست می باشد. در نتیجه دیگران دوست دارند با شما بیشتر موافقت نمایند.

اگر مجبور شدید تحت شرایط دروغ بگویید، جزئیات را خودتان اضافه کنید تا بیشتر حرفتان به درست بودن شباهت داشته باشد

هر چه قدر  جزئیات دروغ بیشتر باشد، احتمال اینکه دیگران آن را باور کنند بسیار زیاد است. زمانی که شما جزئیات بیشتری به آن اضافه نمودید، دیگران یک تصویر ذهنی از آن درست می کنند. زمانی که جزئیات بدی به آن اضافه می کنید تصویری که از آن ساخته خواهد شد قابل باورتر می گردد. در نهایت اگر قصد دارید داستانی سرهم کنید باید سعی کنید به واقعیت شباهت داشته باشد.

انسان ها چیز های نا تمام را بیشتر به ذهنشان می سپارند.

آیا دیده اید  که بعضی از تبلیغات تلویزیونی خیلی سریع تمام می شوند؟ شرکتی که آگهی را می دهد برای این زودتر قطع می کند که بیشتر از تبلیغات دیگری که دیده اید در ذهن شما باقی بماند. بهترین راه برای فراموش کردن چیز های نا تمام این است که که آنها را در ذهنتان تمام کنید. اگر ترانه ای در ذهنتان مانده است سعی کنید خطوط آخر آن را برای خودتان بخوانید.

برای آرامش و تمرکز بیشتر آدامس بجوید

جویدن آدامس باعث پایین آمدن میزان کورتیزول که هورمون ایجاد کننده استرس است می شود. البته جویدن آدامس علاوه بر کاهش استرس باعث افزایش هوشیاری شما هم می شود و بهره وری شما را در انجام فعالیت های ذهنی بیشتر می کند. این کار را به کمک زیاد شدن جریان خون در مغز و هوشیار تر کردن حواس شما انجام می شود.

پای افراد تمایلات آنها را آشکار می کنند.

وقتی با شخصی  مکالمه می کنید به پاهای او دقت کنید. اگه پاهای او به سمت شما نشانه رفته باشند، یعنی حرف های شما برای او جالب می باشد و به آنها گوش می کنید، اما اگر پاهای او به سمت دیگری اشاره کردند، با احتمال بالایی دوست ندارد حرف های شما را گوش کند و حواسش جای دیگری می باشد.

وقتی شخص جدیدی را ملاقات می کنید، حتما"  نام او را بارها در صحبت هایتان به کار ببرید.

در اینجا هدف این است که در پنج دقیقه اول سه بار نام او را تکرار کنید. به شدت جواب می دهد، اما نکته اینجاست که باید طبیعی جلوه کند. اگر اسم افراد را نا بجا استفاده کنید، احمقانه و زشت به نظر خواهد آمد.استفاده درست از نام افراد بسیار وب است چون حس صمیمیت را بین افراد بیشتر می کند .سعی کنید از این عبارت ها استفاده کنید. سلام از آشنایی با شما خوشحال شدم .و اهل کجا هستید.

نشان دادن خوشحالی و هیجان تان باعث می شود دیگران شما را دوست داشته باشند

این یکی به همون موضوعی بر می گردد که ما رفتار اطرافیان را تقلید می کنیم. اگر در زمان ملاقات با شخصی از خودتان شادی و هیجان نشان دهید، آنها به طور طبیعی این رفتار شما را به شما برمی گردانند. این کار روش  خوبی است که اولین ملاقاتتان تاثیرگذارتر باشدو دیگران شما را دوست خواهند داشت.

در 60 درصد مکالمه تماس چشمی را حتما داشته باشید.

کلید تماس چشمی، داشتن توازن می باشد. اگر تماس چشمی بسیار مهم است 100 درصد در طول صحبتتان این کارو انجام ندهید چون نشان دهنده عمل پرخاشگرانه می باشد. به همان نسبت اگر فقط در طول صحبت تماس چشمی کمی برقرار کردید نشان دهنده بی علاقه و حتی خجالتی بودن شما می باشد. پس برای تقریبا 60 درصد مکالمه بهتر است تماس چشمیتان را داشته باشید چون بسیار دوستانه به نظر خواهد رسید.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/249908