هر کسی که صاحب یک بیزینس هست و آن را می گرداند، بایستی به اهمیت شبکه های اجتماعی کارآمد، واقف باشد. با این حال، بسیاری از بیزینس ها هستند که عملکرد مناسبی در این زمینه ندارند، بر خلاف این که اطلاعات بسیار زیادی در اینترنت در زمینه چگونگی انجام این کار وجود دارد، هنوز خیلی از مردم تاکتیک های اشتباهی را اتخاذ می کنند. به همین دلیل قصد دارم رایج ترین اشتباهات موجود را برای شما برشمارم.

۱- تمرکز بر کمیت فالوورها، نه کیفیت آن ها:

درست است که داشتن تعداد فالوور بالا خوب است، ولی وقتی آن ها افرادی باشند که به محصولتان علاقه مند نیستند، بی استفاده خواهند بود.

۲- مرتب پست نکردن مطالب جذاب:

استاتوس-آپدیت های شما باید جالب باشند. چیزی که مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

۳- تبدیل نکردن فالوورها به مشتری هایی که برای کالایتان پول می پردازند:

تبدیل کردن ها برای بیزینسی ها امری بسیار مهم است. باید سعی کنید فالوورهایتان را به خریدار تبدیل کنیدتنها ۱۲% از مردمی که محصولات تبلیغاتی را در شبکه های اجتماعی می بینند، اقدام به خرید آن می کنند. به همین دلیل، باید پست هایتان تا حد ممکن چشم نواز باشد.

۴- تمرکز کردن روی تعداد بسیار زیادی از شبکه های اجتماعی:

تنها در صورتی که یک نفر را به صورت تخصصی برای این کار استخدام کردید ، بر روی چند شبکه اجتماعی تمرکز کنید. شما مسلما نمی خواهید که برندتان خوب تبلیغ نشود.

۵- شخصیت نداشتن برندتان:

اگر مردم این احساس را داشته باشند که پست هایتان خیل کلی و کسل کننده است، احتمال خریدشان از شما کاهش می یابد. بنابراین شما باید در هر پستی که می گذارید، از شخصی سازی برند خودتان هم اطمینان حاصل کنید.

۶- اسپم کردن:

خواسته نهایی شما معمولا این است که مخاطبین تان را اسپم کنید. اما تمام تلاشتان را بکنید تا دچار این مشکل نشوید.

۷- انجام دادن دستی همه چیز:

پست کردن تمامی آپدیت های تان به صورت دستی، برایتان خیلی وقت گیر تمام خواهد شد. برنامه ها و وبسایت های زیادی هستند که به شما اجازه می دهند، از هر جایی و هر زمانی پیج خودتان را مدیریت کنید.

۸- پست کردن یک-شکل اخبارتان در شبکه های اجتماعی مختلف:

حتی اگر بخواهید محصول یکسانی را در شبکه های اجتماعی مختلف تبلیغ کنید، بهتر این است که استاتوس های پیجتان را متفاوت پست کنید.

۹- بدون استراتژی پیش رفتن:

این که بخواهید با چشم بسته، کار درست را در شبکه های اجتماعی انجام دهید، کار جالبی نیست. شما باید با یک استراتژی از پیش تعیین شده قوی پیش روی کنید.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/239294

برداشت آزاد خودم از این موضوع.