پیتر لوین با شرکتAndreessen Horowitz
بهترین لحظه لوین در زمان خرید شرکت XenSource که او مدیر عاملش بود، با قیمت ۵۰۰ دلار توسط شرکت Citrix در سال ۲۰۰۷ رخ داد. شرکت Andreessen Horowitz اولین حضور او در یک شرکت به عنوان سرمایه‌گذاری خطرپذیر نبود، بلکه او قبل از پیوستن به XenSource یکی از مدیران Mayfield بوده است. او در حال حاضر در استارت‌آپ‌هایی مانند Actifio، Bromium، Convergent، DataGravity، GitHub، Instart Logic و Mixpanel هم سرمایه‌گذاری خطرپذیر کرده است.

باری اگرز با شرکت Lightspeed Venture Partners
او یک شهروند کالیفرنیایی نسل چهارمی است که در سیلیکون ولی یا دره تکنولوژی بزرگ شده است.

او در دهه ۱۹۹۰ وارد شرکت بزرگ Cisco شد و به یکی از کارمندان کلیدی این شرکت برای توسعه استراتژی معروف M&A این شرکت کمک کرد که به خرید استارت‌آپ‌های کوچک توسط این شرکت کمک زیادی کرد. او در شرکت‌هایی مانند Calista Technologies که توسط مایکروسافت خریداری شد Arbor Networks که توسط Danaher خریداری شد Growth Networks که توسط Cisco خریداری شد و Metasolv Software که توسط Oracle خریداری شد سرمایه گذاری کرده است.

اسکات ساندل با شرکت NEA

 

و قبل از آنکه یک سرمایه‌گذار خطرپذیر باشد، در شرکت مایکروسافت کار می‌کرد و در آن زمان کمک زیادی به ارائه ویندوز ۹۵ هم کرد. او یکی از اولین سرمایه‌گذاران شرکت WorkDay بود که بزرگ‌ترین ورود اولیه به بورس یک شرکت تاسیس شده با سرمایه‌گذاری خطرپذیر را رقم زد. او همچنین در شرکت‌هایی مانند Nicira که با قیمت ۲۶/۱ میلیارد دلار توسط شرکت VMware خریده شدTableau Software، CloudFlare، Blue Jeans Network، BloomReach و MuleSoft سرمایه‌گذاری کرده است.

جیم گوئتز با شرکت Sequoia Capital
او یکی دیگر از سرمایه‌گذاران خطرپذیر شناخته شده در صنعت تکنولوژی است. او در تعداد زیادی از شرکت‌های نوظهور فعال در عرصه لوازم مصرفی الکترونیک سرمایه گذاری کرده است. او همچنین در شرکت‌هایی مانند AdMobکه در سال ۲۰۱۰ با قیمت ۷۵۰ میلیون دلار به گوگل فروخته شد Jive که در سال ۲۰۱۱ وارد بازار بورس شد Plus Ruckus Wireless و Palo Alto Networks که هر دو در سال ۲۰۱۲ وارد بازار بورس شدند) سرمایه‌گذاری کرده است. او همچنان به سرمایه‌گذاری خطرپذیر در استارت‌آپ‌های تکنولوژی علاقه دارد و فعالیت این شرکت‌های نوظهور را دنبال می‌کند.

ماتئو هوارد با شرکت Norwest Venture Partners
او در اغلب حوزه‌های تکنولوژی که این روزها با سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر متحول می‌شوند مانند موبایل، امنیت، رایانش ابری و ذخیره سازی سرمایه‌گذاری کرده است. او یکی از سرمایه‌گذاران مهم در شرکت‌هایی مانند Airespace که توسط Cisco خریده شد Reconnex  که توسط McAfee خریده شد Spinnaker Networks که توسط Network Appliance خریده شد Summit Microelectronics که توسط Qualcomm خریده شدSwan Labs که توسط F5 Networks خریده شد و Webstacks که توسط Extreme Networks خریده شد بوده است.

پیتر فنتون با شرکت Benchmark
او بیشتر به خاطر سرمایه‌گذاری خطرپذیر در شبکه اجتماعی بزرگ و مشهور Twitter وقتی این شرکت تنها ۲۵ نفر کارمند داشت، شناخته می‌شود. او هنوز یکی از اعضای هیات‌مدیره Twitter است و به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران اصلی شرکت Yelp هم در هیات‌مدیره آن حضور دارد. او همچنین در شرکت SpringSource هم سرمایه‌گذاری کرد و به فروش ۴۲۰ میلیون دلاری آن به شرکت VMware هم کمک زیادی کرد.

پینگ لی با شرکت Accel Partners
او به عنوان یک موسس یا مهندس با تجربه در سیلیکون ولی شناخته می‌شود. او با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری به تاسیس شرکت Accel Partners در سال ۲۰۱۱ کمک کرد. او در بسیاری از شرکت‌های نوظهور و استارت‌آپ‌های موفق و پر سود تکنولوژی سرمایه گذاری کرده است.

 منبع:


http://idesr.ir

برداشت آزاد خودم از این موضوع.