مقالاتی که در وبسایتمان منتشر می کنیم باید چند کلمه طول داشته باشند؟

 این که چند کلمه بنویسیم تا هم موتور های جستجو راضی باشند و هم کاربران؟

شکی نیست که اصلی ترین رکن اینترنت محتوای آن است و داشتن یک محتوای خوب، می تواند تضمین کننده موفقیت شما در آن باشد.

خوشبختانه در یکی دو سال اخیر در مورد سوال بالا تحقیق های زیادی انجام گرفته و نتایج خوب و محکمی نیز به دست آمده، که در این مقاله آن ها را بررسی خواهیم کرد.

جنگ خیر و شر در میدان محتوا: محتوای کوتاه در برابر محتوای طولانی

قبل از همه چیز این نکته را اشاره کنیم که منظورمان از محتوای کوتاه؛ محتوای 1000 کلمه و پایین تر از آن است و منظورمان از محتوای بلند، 2000 کلمه و بالاتر از آن است.

طبق تحقیقاتی که توسط شرکت های BuzzSumo و همچنین BlogTyrant انجام شد، یک نتیجه واحد به دست آمد: محتوای طولانی، بهتر و بیشتر از محتوای کوتاه اشتراک گذاشته شد. همچنین محبوبیت محتوای طولانی نیز بالاتر بود.

همچنین در یک تحقیق دیگر نیز این طور نتیجه گیری شد که مطالب 2500 کلمه ای بهتر از دیگر مطالب به اشتراک گذاشته می شوند و در موتور های جستجوگر اولویت بالاتری دارند.

در مقابل این ها، به مطالبی نیز بر می خوریم که محبوبیت بسیار بالایی دارند و میلیون ها بار به اشتراک گذاشته می شوند، اما طول ناچیزی دارند، برای مثال 150 تا 300 کلمه.

پس با این وجود می توانیم نتیجه بگیریم که خود محتوا، فارغ از این که چند کلمه است، تاثیر به مراتب بیشتری روی کاربر دارد. یعنی امکان دارد یک متن 130 کلمه ای به حدی خوب و کاربر پسند باشد که چند برابر یک مطلب 3000 کلمه ای به اشتراک گذاشته شود و محبوبیت کسب کند.

منبع:

https://blog.bufferapp.com/the-ideal-length-of-everything-online-according-to-science

برداشت آزاد خودم از این موضوع.