کمپانی فیلم سازی پیکسار دارای تیمی خلاق، موفق و الهام بخش است. اما راز این تیم موفق چیست؟ به ۴ مورد از عملکرد این کمپانی  در این جا اشاره می شود.

۱- اعتماد به اطرافیان

رویکرد کمپانی پیکسار نسبت به دیدگاه تیم، اعتماد به آنهاست. یک ایده متوسط به تیم داده می شود، حال یا آنها آن را بهبود می بخشند یا به نتیجه بهتری می رسند.

حال اگر شما دارای تیمی در کمپانی، ورزش یا هر مقطع دیگری هستید، باید به افرادی که گردهم جمع کرده اید اعتماد کنید. به گفته وارن بنیس، «اعتماد همچون یک روغن روان کننده است که کار در یک سازمان را امکان پذیر می کند

۲- جلوگیری از ریسک کردن همیشه کار خوبی نیست

زمانیکه هدایت یک تیم خوب را به عهده دارید، باید به آنها اجازه دهید که آزادانه از فرصت ها استفاده نمایند و از پیامدهای منفی احتمالی ناراحت نباشند. کلید مهم موفقیت پیکسار این است که معتقد است ایده های بزرگ باید از جعبه خارج شوند.

کسانی که مدیریت تیم را به عهده دارند نباید همیشه در تلاش پای جلوگیری از ریسک کردن باشند. مدیر باید محیط امنی را برای ریسک کردن فراهم کند.

 ۳- همواره گوش شنوا داشته باشید

دلیل مهم دیگر موفقیت پیکسار، تمایل آن به شنیدن نظرات تمامی کارکنانش است. این مسئله موجب ایجاد فرهنگی شده که آنها می توانند در این فرهنگ بیاموزند چه چیزی کارساز بوده و فورا آنچه را که کار نمی کند حذف می کنند.

۴- به دیدگاه دیگران احترام بگذارید

باید یاد بگیریم که تعصبات خود را کنار بگذاریم. بدانیم که نقطه نظرات دیگران برای غنی سازی و پیشرفت تیم و ایجاد یک کار خوب لازم و ضروری است. بسیار مهم است که بفهمیم چقدر تجارب و ایده های دیگران متفاوت تر از ماست.

منبع:

http://addicted2success.com/motivation/4-unexpected-things-pixar-can-teach-us-about-inspiring-others/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.