جیم وایت‌هرست، مدیر عامل Red Hat، سخنرانی در دانشکده ی حقوق دانشگاه کمپبل

خیلی وقت ها رهبرانی را می بینم که راه میانبر را پیش گرفته و به راحتی می‌گویند که «این کار را بکن صرفاً چون من می‌گم». و این آسانترین راه برای این است که همکاران خود را از حقوق خود محروم کنید. شما به واسطه ی درجه و عنوانی که دارید، اختیارات پستی خواهید داشت. ولی صادقانه از شما درخواست می کنم که از این قدرت خود به ندرت استفاده کنید. سعی کنید دیگران را در کارها درگیر کنید. با این روش هم از لحاظ فردی کارآمدتر خواهید بود، و هم اینکه به خاطر نتایجی که در دیگران برمی‌انگیزانید تحسین خواهید شد.


الن کولمن، مدیرعامل DuPont، سخنرانی در MIT

سخت ترین چیزی که در مسیر کاری خود یاد گرفتم این است که همیشه حق با من نیست. باید اصل گوش دادن را در خود تقویت کنیم. گوش دادن همیشه به معنای موافقت کردن نیست. شاید هنوز هم مخالف باشید، ولی اگر زمان کافی گذاشته و گوش دهید، آن گاه مخالفت شما دلیلی خواهد داشت و از این رو تنش ها کاهش می یابند. این ویژگی مخصوصا برای دانشمندان و مهندسان بسیار اهمیت دارد زیرا که ممکن است دست روی نقاط کور ما بگذارد و آن ها را آشکار سازد. گاهی علمی که اینقدر با صلابت می بینیم، یا فناوری ای که حسش می کنیم، برای دیگران اینگونه جلوه نمی کند زیرا که هر کسی جهان را از لنز خودش می نگرد.

مقصود از کسب و کار تنها کسب سود نیست.

توری برچ، موسس Tory Burch، سخنرانی در کالج بابسون

از همان آغاز، یکی از دلایلی که می خواستم یک شرکت ثبت کنم این بود که یک بنیاد تاسیس کنم. مسئولیت اجتماعی همیشه بخشی از مدل کسب و کاری من بود. همیشه این مساله با دید مثبتی مواجه نمی شد. برخی از مردم به من می گفتند که هیچ وقت در یک جمله دو عبارت کسب و کار و مسئولیت اجتماعی را با هم به کار نبرم. این مساله تنها من را مصمم‌تر کرد.

در سال ۲۰۰۹، ما بنیاد خود را بریا حمایت از زنان کارآفرین و خانواده هایشان تاسیس کردیم. این امر نه تنها برای خودم، بلکه برای مشتریان و کارمندان و شرکای کسب و کاری ما بسیار معنادار بوده است، زیرا که همگی آن ها می خواهند به زنان کمک کرده و از آن ها حمایت کنند.

منبع:

https://hbr.org/2014/06/business-wisdom-from-the-commencement-speakers-of-2014

برداشت آزاد خودم از این موضوع.