سال خان، موسس آکادمی Khan، سخنرانی در مدرسه ی کسب و کاری هاروارد

به شرکت به مثابه ابزاری برای به حداکثررسانی سود نگاه نکنید، بلکه سود را محصول جانبی حداکثرسازی رفاه جهانی ببینید، پول را نمایشگر سطحی موفقیت ندانید، بلکه آن را محرک منابع برای ایجاد دنیایی بهتر ببینید فراموش نکنید که شما در یکی از مهمترین زمان های تاریخ بشری هستید. تصور کنید که در قرن پنجم هجری در آتن زندگی می کنید و تنها نگرانی شما محصول‌دهی امسال‌تان است. تصور کنید که در قرن ۱۵ و ۱۶ میلادی در فلورانس زندگی می کنید و تنها نگرانی شما معامله ی بعدی‌تان است. یا تصور کنید که در سال ۱۷۷۶ در فیلادلفیا زندگی می کنید و تنها به سود خود توجه می کنید. هزار سال دیگر مردم در مورد زمانی که هم اکنون در آن زندگی می کنیم رویاپردازی می کنند.

زمانی که بشریت از یک تمدن جزءجزء، بخش بخش، منفصل به یک دنیای چندسیاره‌ای هوشمند تبدیل شده است. زمانی که نسل بشریت بیدار شد. نوه های شما، و بر اساس چیزهایی که ممکن است در علم پزشکی رخ دهد، نتیجه ها و نبیره‌های شما می‌پرسند که چه احساسی داشتید که در اوایل عصر بیداری بشر زندگی می‌کردید و شما برای تسریع آن چه کاری انجام دادید.

و این بستگی به یک نسل متشکل از رهبران گوناگون دارد تا دنیا را تغییر دهند.

ماری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز، سخنرانی در دانشگاه میشیگان

پیشتر هم متوجه این موضوع شدم که نسل هزاره ی سوم بزرگترین، غنی‌ترین، فنی ترین و منطقی‌ترین نسل در تاریخ ایالات متحده هستند. چیزی که به آن اشاره نکردم این است که شما جامع‌ترین و خوشبین ترین نسل هستید. از این ویژگی ها، به علاوه ی دسترسی بی سابقه به اطلاعات و ارتباطات جهانی که امروزه در اختیار دارید استفاده کنید تا سنت را به چالش بکشید. بیشتر از هر نسل دیگری در تاریخ، این قدرت را دارید تا بی‌عدالتی را افشا کرده و تصحیح کنید، تا در مورد فرضیات منسوخ از نو بیندیشید، تا تغییری ایجاد کنید. و به یاد داشته باشید که با وجود اینکه چیزهای اشتباه زیادی در دنیا وجود دارند، ولی چیزهای زیادی هم درست هستند. هرچیزی نیاز به تغییر ندارد. برخی چیزهای نیاز به محافظت دارند. و این امر می تواند به اندازه ی تغییر دادن جهان مهم، چالش برانگیز و مفید باشد.

شان کامس، کارآفرین، خواننده ی رپ، و تولید کننده ی موسیقی، سخنرانی در دانشگاه هاروارد

نسل شما تا اندازه ای برای تغییر دنیا قدرتمند شده است که حتی نمی توان تصورش را کرد. شما در یک نقطه ی عطف فوق العاده قرار گرفته اید. سیاستمداران ما جوان تر شده اند، کارآفرینان ما جوان‌تر شده اند، رهبران اعتقادی ما جوان تر شده اند. رهبران نسل جدید گوناگون تر شده و بیشتر با هم در تماس هستند. نسل شما از خطوط فرهنگی عبور کرده و موانع جنسیتی را در هم می شکند. من نمی خواهم که شما اپراه‌ (یکی از مجریان معروف تلویزیونی) بعدی یا اوبامای بعدی یا من بعدی باشید. می خواهم که خودتان باشید.

منبع:

https://hbr.org/2014/06/business-wisdom-from-the-commencement-speakers-of-2014

برداشت آزاد خودم از این موضوع.