سوال پنجم: بررسی‌های مالی هم نقشی در این میان دارند؟

ما در شرکت خود سعی می‌کنیم که اهیمت کم‌تری به تحلیل‌ها و بررسی‌های مالی بدهیم، چرا که می‌دانیم این اعداد و ارقام در صورت اجراشدن ایده تا حد زیادی تغییر خواهند‌کرد. به همین خاطر بیشتر با تکیه بر قوانین مالی و حساب‌های سرانگشتی ایده را بررسی می‌کنیم. تنها نکته مهم در این تحلیل‌ها این است که به وسیله آن‌ها می‌توانیم به میزان توانایی و آشنایی تیم با نحوه اجراکردن ایده پی ببریم. این که تیم کارآفرین چگونه پایه‌های کسب و کار را بررسی کرده، در تحلیل‌های مالی آن‌ها مشخص است. ضمن این که تحلیل‌های مالی اشتباه و غیریکپارچه به عنوان یک علامت هشدار برای ما هستند.

سوال ششم: مسیر پایان کار ایده‌ها کجاست؟

ما معمولا در ایده‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنیم که آینده آن‌ها را فروش در بورس ببینیم. البته این بستگی به اهداف شرکت ما دارد. برخی از سرمایه‌گذاران ممکن است ایده‌ها را با هدف فروش و ادغام در دیگر سازمان‌ها عملی کنند، اما همان طور که گفتم، پایان راه برای ایده‌های موفق شرکت ما عرضه سهام آن در بورس است.

آقای سیگلمن پس از هفت سال کار در مایکروسافت، در سال ۱۹۹۶ به KPCB پیوسته است. او در زمینه های نرم‌افزار، تجارت الکترونیک، خدمات اینترنتی، ارتباطات و رسانه متخصص است و هم اکنون عضو هیئت مدیره شش شرکت فعال در این حوزه است. ایشان دوره کارشناسی خود را در رشته فیزیک در دانشگاه MIT و دوره تحصیلات تکمیلی خود را در رشته MBA در دانشگاه هاروارد گذرانده است.

: Kleiner Perkins Caufield & Byers این شرکت از زمان پایه‌گذاری در سال ۱۹۷۲ تاکنون در ۴۰۰ ایده سرمایه‌گذاری کرده که از آن میان می‌توانیم به Sun Microsystems، America Online و Amazon اشاره کنیم. پورتفولیوی سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در حال حاضر شامل شرکت هایی در زمینه‌های متنوعی چون تجهیزات و خدمات انتقال داده، نرم‌افزار، خدمات مالی، زیرساخت‌های اینترنتی، تجهیزات پزشکی، خدمات درمانی و بیوتکنولوژی است. هم‌اکنون ۲۳ نفر متخصص سرمایه‌گذاری خطرپذیز در دفتر این شرکت در sand-hill road مشغول به کار هستند.

منبع:

 

http://hbr.org/product/how-venture-capitalists-evaluate-potential-venture/an/805019-PDF-ENG

 

برداشت آزاد خودم از این موضوع.