در چشم انداز خود شکست را نیز در نظر بگیرید

هیچکس بدون شکست به جایی نخواهد رسید، بنابراین هراس داشتن از این احتمال، کمی عجیب و غریب است. شما نسبت به شکست آگاهی دارید. اما متأسفانه اغلب ما نسبت به شکست و رسیدن به اهداف خود تصوری صفر و صدی داریم. یعنی فکر می کنیم یا به کل شکست خواهیم خورد، یا صد درصد موفق خواهیم شد. به این ترتیب برقراری رابطه ای سالم با شکست از این زاویه به معنای درک درجات و صورت های مختلف آن خواهد بود.

درست است که هر کسی دوست دارد به اهداف خود برسد، اما این احتمال هم وجود دارد که موفق به این کار نشود. چشم دوختن به نقطه ی مطلوب نهایی و در نظر نگرفتن مشکلات و دشواری های احتمالی، از واقعیت کاملاً به دور است. پیش از نزدیک شدن به نقطه ی نهایی، قدم های زیادی هست که باید برداشته شوند. روی تسلط بر هر یک از این مراحل، شکست و درس گرفتن از آنها برای رسیدن به نقطه ی مطلوب کار کنید. وقتی در مسیر رسیدن به نقطه ی مطلوب خود قرار بگیرید، احتمال موفقیتتان به مراتب بیشتر خواهد بود.

از این فرایند لذت ببرید

شکست نهاییِ یک هدف می تواند سرخوردگی بزرگی به وجود بیاورد که ممکن است لااقل برای مدتی هر کسی را از دور خارج کند. اما حتی اگر ایده ی کسب و کار یا هر ایده ی دیگری که دارید شکست هم بخورد، آسمان به زمین نمی رسد. شما باقی عمر و دغدغه های بسیار دیگری پیش رویتان دارید.

یاد بگیرید اهداف بزرگ خود را از مسیرهایی که فکر می کنید شما را به آنها می رسانند جدا کنید. برای نمونه، موفقیت در کسب و کار، به موفقیتِ یک شرکت بستگی ندارد. یک رابطه ی شکست خورده، با این شرط که از آن درس گرفته شود، مانع از روابط موفقی که ممکن است در آینده داشته باشید نخواهد شد. شکست خوردن، دوباره روی پا ایستادن و از نو شروع کردن، بخشی از فرایند زندگی هستند. از اینکه فرصت شکست خوردن و دوباره روی پا ایستادن را در اختیار دارید خوشحال باشید.

منبع:

http://www.inc.com/erik-sherman/successful-people-learn-to-embrace-one-thing-that-everyone-fears.html?cid=sf01001&sr_share=twitter

برداشت آزاد خودم از این موضوع.