مجله ابونی در سال 1985 چهلمین سالگرد خود را جشن گرفت. قسمت اعظم موفقیت آن به تلاش بنیانگذار آن، جان جانسون نسبت داده می شود. جانسون در شهر آرکانسو در خانواده ای فقیر به دنیا آمد. او و مادرش بعد از مرگ پدرش در اتفاق بدی که در یک کارخانه چوب بری رخ داد، راهی شیکا گو شدند.

او هنگام تحصیل در دانشگاه و کار برای یک شرکت بیمه به عنوان میراستار اعلامیه های شرکت، به کار روزنامه نگاری علاقه پیدا کرد. زمانیکه او هنوز برای آن شرکت بیمه کار می کرد، ایده تأسیس یک روزنامه به نام دایجسب به سبک گفتار سیاهها به ذهنش رسید. او احساس کرد که اغلب انتشاراتی که توسط سفید پوست ها اداره می شود ، تصویر منصفانه ای از یک فرد متشخص سیاه پوست ارائه نمی دهد.

جانسون متقاعد شد که عقیده عالی می باشد، اما از لحاظ مالی امکان اجرای آن طرح وجود نداشت. او نهایتاً مجبور شد تابرای به دست آوردن 500 دلار، اسباب و اثاثه مادرش را گرو بگذارد. با آن پول او توانست در سال 1942 نگرو دایجست را پایه گذاری نماید. در آن زمان ا. 24 ساله بود.

نوآوری و روح کارآفرینی جانسون از طریق به کار گیری استراتژی اداره نگرو دایجست به وسیله توزیع کنندگان آن عیان شد. او و دوستانش به تمام دکه های روزنامه فروشی مراجعه کردند و تقاضای مجله نگرو دایجست کردند. بعد از تقاضای کافی، عاملان فروش در دکه های روزنامه فروشی به توزیع کنندگان مراجعه کردند و خواستار آن مجله شدند. در مورد دیگر، زمانیکه آگهی دهندگان سفید پوست از دادن آگهی های خود به آن مجله امتناع کردند، او در مورد سرگرمی ها و خواندنی های مورد علاقه مارشال فیلد خرده فروش شیکاگویی مطالعه کرد و سپس با او قرار ملاقاتی گذاشت. در این ملاقات او علائق فیلد را مورد بحث قرارداد و سپس او را متقاعد کرد که هم به او آگهی بدهد و هم دیگران را برای دادن آگهی به او متقاعد نماید.

او در سال 1945 بر مبنای موفقیت نگرودایجست مجله ابونی را تأسیس کردو او مجله لایف را الگوی خود ساخت و تماماً داستانهای موفقیت آمیز را چاپ می کرد. جانسون توضیح داد که : مجله ما همیشه بیانگر موفقیت و دستیابی به اهداف بوده است ما طی سالها تلاش همه چیز را دوباره تعریف کردیم. زمانیکه ما کارمان را شروع کردیم موفقیت در چیزهای همچون داشتن یک ماشین بزرگ و خانه های مجلل و...خلاصه می شد. اکنون ممکن است موفقیت در پروش یک خانواده، فائق آمدن بر عقب افتادگی نژادی یا فرستادن فرزندان خود به دانشگاه معنا یابد. هدف ما تأکید شدید بر جنبه های مثبت مسائل می باشد.
امروزه، ابونی بیش از یک میلیون تیراژ دارد و پایه انتشارات جانسون می باشد که شامل مجلات دیگری به نامهای جت، باک استارز، ابونی، جی آر و یک ایستگاه رادیویی مختص سیاه پوستان در شیکاگو می باشد. جانسون شعبه هایی نیز در دیگر مناطق دارد. یکی از شعبه های پر سود، شعبه ای می باشد که لوازم آرایش تبلیغ می کند، این شعبه که فشن فر نام دارد، در مقابل شرکت های بزرگ تبلیغ لوازم آرایشی که تلاش می کنند با پی بردن به مرز موفقیت جانسون بازار او به دست بیاوردند، رقابت می کند

http://www.jobportal.ir/Printable/Print.aspx?RID=12&Info=77