فرهنگ سازمانی یک موضوع بسیار مهم است. مطالعات نشان می دهند که بیشتر رهبران کسب و کاری حفظ نیروی کار و فرهنگ سازمانی را به عنوان مهم ترین حوزه های کسب و کاری خود بیان کرده اند. ازآنجاییکه فرهنگ سازمانی رابطه مستقیمی با حفظ نیروی کاری دارد، پس منطقی است که تاثیر مستقیمی بر این موضوع داشته باشد که چگونه بیشتر مردم با یک شرکت همراه می شوند، بخصوص نسل جدید.

خوب دراین مقاله توضیح می دهیم که چرا فرهنگ سازمانی بازتاب مستقیمی از ارزش و اعتقادات یک کارآفرین است و همچنین به یادگیری چگونگی حل مشکلات بقای کارکنان دریک شرکت اشاره می کنیم.

برارزش های خود تمرکز کنید

کارآفرینان امروز بیش از آنکه بخواهند ازانجام کاری پول بدست بیاورند، به دنبال ایجاد تفاوت هستند. پس اگر شرکت شما قصد استخدام نیروی کار جوان را دارد، باید حتما به این گزینه توجه کنید که همه چیز پول و درآمدنیست. شما باید یک حرف دیگر درمورد شرکت خود داشته باشید. ارزش های شما برشما و شرکت شما منعکس می شوند. مثلا گوگل را درنظر بگیرید، کارکنان این شرکت درآمد خوبی دارند، اما آنچه که باعث ماندگاری آنها شده است، چیزی غیراز پول است و آن هم انعطاف پذیری می باشدو مثلا هر بعدازظهر جمعه هرکارمند اجازه دارد به کار وپروژه دلخواه خود بپردازد. آنها می دانند تفاوت ایجاد کرده اند و به همین دلیل کارکنان آنها نیز به این شرکت وفادارند.

از دید خلاقانه خود اطمینان حاصل کنید

نسل امروز نمی تواند پشت یک میز بنشیند وبطور ثابت هرروز یک کاری را انجام دهد، بدون اینکه به آن علاقه داشته باشد. شرکت شما به یک دید خلاقانه نیاز دارد که ازطریق فرهنگش تغذیه می شود. درصورت عدم وجود این دید شانس شما برای جذب بهترین های حرفه خود کمتر می شود. یکی از دلایل نبود دید خلاقانه در شرکت ها این است که آنها بسیار مشغول هستند. آنها زمانی برای اختصاص دادن به موضوعات جذاب و جدید ندارند. و این بیشتر در زمانی اتفاق می افتد که شرکت دربهترین موقعیت موفقیت خود قرار دارد. درواقع آنها دید ابتدایی خود را در مورد هدف خود از دست داده اند. اگر شما در حال ازدست دادن کارکنان خود هستید به عقب برگردید و ببینید که خلاقیت شما به کجا رفته است.

سرگرمی را به کار خود اضافه کنید

زندگی به قدری کوتاه است که شما وقتی برای گذراندن در یک شغلی که از آن متنفرید ندارید، یعنی زمانی که کارکردن در دفتر شما هیچگونه لطف و سرگرمی و شوقی برای کسی ندارد پس چرا باید یک کارمند علاقه ای به کار درشرکت شما داشته باشد؟ البته سرگرمی داشتن به معنای کارنکردن نیست. شما باید در کارکنان خود شوق و علاقه ایجاد کنید و نشان دهید که شما هم علاقه مند هستید. به روش های جدیدی برای انجام کارها بیندیشید و یک حس واقعی از یک جامعه را در محیط کاری خود ایجاد کنید. گذراندن وقت با اشخاصی که دوست دارید و انجام کارهایی که ازآنها لذت می برید راهی است برای موفقیت شرکت شما.

خواستگاه ها و انتظارات را مشخص کنید

شما می خواهید که کارکنان شما بگونه ای کارکنند که گویی زندگی آنها به آن بستگی دارد. اما چرا باید این کاررا بکنند؟ چون شما به آنها می گویید؟ چون به آنها حقوق می دهید؟ ویا اینکه خود آنها این را می خواهند؟ بهترین شرکت ها هیچگاه کارمندان خود را مجبور نمی کنند ویا نمی ترسانند که به سخت ترین شکل ممکن کار کنند. درواقع کارمندان آنها خود تمایل به این کار دارند.

مثلا کمپانی اپل را درنظر بگیرید، درحالیکه یک محیط کاری بسیار چالش برانگیز است، کارمندان آنجا می مانند چراکه می دانند هرکسی در آنجا به سختی کار می کند و آنها درحال تولید محصولاتی هستند که قرار است دنیا را تغییردهد.

شما باید یک دلیل و بهانه به کارکنان خود بدهید که با میل قلبی خود سخت کار کنند و تنها یک چک تسویه برای رسیدن به این هدف کافی نباشد. کارمندان تقاضاو انتظاراتی دارند، همانطور که شما دارید. ازآنها چیزی را نخواهید که انجامش نخواهند داد. به سمت جایی آنها را راهنمایی کنید که شماهم می خواهید به همانجا بروید. فرهنگ شرکت شما به آن بستگی دارد.

فرهنگ شرکت شما انعکاسی از شما است. بقای کارمندان به شما بستگی دارد، شمایی که عالی ترین تجلی و تضمین برای شرکتتان خواهید بود. رهبران خوب دستورات را نمی نویسند بلکه حاضر می ایستند و پیروان خود را به راه درست هدایت می کنند.

به نیروی کاری خود یک دلیلی برای سخت کارکردن بدهید و آنگاه منفعت حاصل ازاینکه افرادی هستند که می خواهند واقعا برای شما کارکنند و دیدگاه شما را به اشتراک بگذارند،خواهید دید.

منبع:https://www.entrepreneur.com/article/270697