ترس یک چیز کاملا طبیعی است. در این دنیای غارتگر و شکارچی، بهره مند بودن از سطح بالای آگاهی، یک فاکتور مهم برای بقا است. در دنیای تجارت بیشتر این ترس ها ناشی از احساس درونی خود ما انسان ها است و نه از دنیای تجارت. سوال هایی از قبیل: آیا موفق می شوم؟ آیا رئیسم از من خوشش می آید؟ آیا وقت کم نمی آورم؟، هیچکدام از این سوال ها نه تنها برای رسیدن به هدف به ما کمکی نمی کنند بلکه ممکن است ما را متوقف کنند. بله کمی ترس و احتیاط نیاز است ولی این مهم است که این ترس همراه با اعتماد به نفس باشد تا کارایی داشته باشد. از طریق این چهار راه شما می توانید بر ترس خود غلبه و آن را کنترل کنید.

مطمئن باش که تو تنها نیستی

صرف نظر از هرگونه ترسی که تو داری، یک کسی، یک جایی هست که راهی برای غلبه به آن پیدا خواهد کرد. به این حقیقت اجازه بده تا خیال تو را راحت کند. با خود بگو، اگر او می تواند، پس من هم می توانم.

شک و تردید را از خودت دور کن

در یک کتاب معروف به نام  How Champions Think  نویسنده آن به نام Dr. Bob Rotella داستانی از یک بازیکن گلف تعریف می کند که وقتی شب های بعد از مسابقه به رختخواب می رود، در ذهنش مسابقه را تصور می کند و سعی می کند که صحنه هایی از بازی را که ضعیف عمل کرده است و ضربه ضعیفی زده است، به این صورت تصور کند که خیلی خوب عمل کرده و ضربه قوی ای زده است. بنابراین یک قسمت بزرگ و مهم برای غلبه به ترس این است که شما تصویر خوبی از آن داشته باشید و بر روی آن تمرکز کنید. همه چیز را در ذهنتان آنطور که می خواهید و درست است تصور کنید و جنبه منفی آن را کنار بگذارید. یک تصور خوب به شما این اجازه را می دهد که آن را به واقعیت تبدیل کنید.

این را بفهم که چه فرصت هایی را ممکن است از دست بدهی

ترس مانع ما می شود که خارج از حیطه راحتی و آسایش خود عمل کنیم. با خود می اندیشیم که الان امن تر است که کاری نکنیم. ولی وقتی زمان می گذرد همیشه آرزو می کنیم که ای کاش آن کار را انجام داده بودیم. حداقلش این است که ما در آن لحظه نمی ترسیم و کاری می کنیم که نتیجه اش شکست است ولی در آینده حسرت فرصت از دست رفته را نمی خوریم. پس در هر فرصتی با ترست روبه رو شو و بهترین حرکت را انجام بده.

از تجربه های شخصی ات استفاده کن

اگر از این می ترسی که در فوتبال ضربه ای بخوری، تمرین کن و از تجربه هایت درس بگیر.

اگر از این می ترسی که در عموم کنفرانس بدهی، به این فکر کن که ممکن است نتوانی فارغ التحصیل بشوی و از این راه بر ترست غلبه کن.

با هر ترسی که به سراغت می آید به این فکر کن که ممکن است فرصت ها را از دست بدهی و از این راه بر ترست غلبه کن.

منبع : http://www.entrepreneur.com/article/250069