ادامه پست قبل....

دکمه خواب ساعت خود را فشار ندهید

شما چندبار دکمه خواب ساعت خود را در یک صبحگاه می فشارید؟ یکبار و یا دوبار و یا ده بار؟ اگرچه چند دقیقه بیشتر خوابیدن بعد از اینکه زنگ ساعتتان به صدا در می آید، بسیار لذت بخش به نظر می رسد، اما در واقع این کار بسیار مضر است. فشردن این دکمه باعث می شود که احساس خستگی بیشتری کنید. چرخه خواب شما را نابود می کند و در تمام طول روز تاثیر خود را نشان می دهد. مهم تر از همه، وقتی شما روز خود را با فشردن این دکمه آغاز می کنید، یعنی دارید روز خود را با به عقب انداختن کارها شروع می کنید. این یک پیام به ذهن ناخودآگاه شما می فرستد که شما نظمی برای بیرون آمدن از تخت در صبحگاه ندارید و همچنین راه خوبی برای شروع روز خود. پس برای دوری از این عادت مضر، ساعت و یا موبایل خود را دور از دسترس قرار دهید، که در واقع مجبور باشید برای خاموش کردن آن از تختخواب بلند شوید.

به تدریج برنامه صبحگاهی خود را تغییر دهید

اینکه شما به یکباره بخواهید برنامه صبحگاهی خود را دگرگون کنید، مثلا ساعت ۷ صبح از خوب برخیزید، در حالی که عادت داشتید حداقل تا ساعت یازده بخوابید، این تغییر و اصلاح را برای شما سخت و غیرممکن خواهد کرد.به جای آن، تلاش کنید که تغییرات را به تدریج اعمال کنید. این کار شما را حتما علاقه مند می سازد. همچنین تمرکز و آرامش شما را بیشتر می کند و کمک می کند که چگونه تغییر کردن را یاد بگیرید.

مثلا، اگر هرروز ساعت نه از خواب برمی خیزید، این ساعت را به ۸ و ۴۵ دقیقه کاهش دهید. با این کاهش ۱۵ دقیقه ای به تدریج و بدون آنکه خیلی اذیت شوید، به یک فرد سحرخیز تبدیل خواهید شد.

فعالیت هایی را در صبحگاه انتخاب کنید که به آنها علاقه زیادی دارید

این خیلی سخت است که صبح زود از خواب برخیزید و کارهایی را انجام دهید که هیچ لذتی از آنها نمی برید. به خاطر همین شما باید صبحگاه خود را با فعالیت هایی پر کنید که از آنها لذت می برید، کارهایی که به شما حس بهتری در مورد خودتان می دهد و سبک زندگی تان را بهبود می بخشد.

مثلا انجام حرکات کششی، تمرکز، نوشتن، شکرگزاری، با خانواده بودن و یا کتاب خواندن و بسیاری از امور دیگر. پس لیستی از کارهای لذت بخشتان تهیه کنید تا به شما کمک کنند که راحت تر از خواب برخیزید و روز را آغاز کنید.

خوب در اینجا به ۵ راه اشاره کردیم که به شما کمک خواهد کرد که سحرخیز شوید. حالا نوبت شما است که این ۵ راه را امتحان و این چالش همیشگی را برطرف کنید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/251008