آیا شما در حال حاضر یک کارمند تمام وقت هستید؟ خوب چگونه پرانرژی و فعال در ساعات کاری خود باقی می مانید؟ میلیون ها کارمند روزانه خود را در دنیایی از کار و رسیدگی به ارباب رجوع غرق می بینند. آنها مدام بر روی یک صندلی قوز کرده اند و به صفحه مانتیور خیره شده اند و در واقع کارایی بالایی هم ندارند. 60 ساعت در هفته کار می کنند و هیچگونه رضایتی از کار خود ندارند. اما آن دسته از اشخاص حرفه ای که نیاز به گذراندن بیشترین زمان بیداری خود در جهت تکمیل کارهای روزانه مرتبط با شغلشان دارند و از سویی نیاز به یک رضایت شغلی دارند، در این پست به تعدادی ایده اشاره می کنیم که این دسته از افراد را از بالا بودن عملکرد کاریشان مطمئن می سازد.

به جای تماس گرفتن کمی پیاده روی کنید

تصور کنید که در یک سازمان کار می کنید و با یکی از همکاران خود کاری دارید، سعی کنید به جای برداشتن تلفن و تماس با او، از دفتر خود خارج شوید و با پاهای خود به دفتر او بروید، بله یک پیاده روی مختصر و مفید. اینکه تکنولوژی باعث بهینه شدن ارتباطات می شود، بسیار عالی است اما باید دقت داشت که گاهی وقت ها کنار گذاشتن تکنولوژی هم می تواند فواید بسیاری داشته باشد. همچنین با اینکار می توانید دقت کاری خود را بالا ببرید و از پیش آمدن اشتباهات احتمالی با مستقیم صحبت کردن با همکار خود جلوگیری کنید. تکنولوژی عالی است، اما معایب بسیاری هم دارد که بر روی سطح عملکرد انسانی تاثیر می گذارد.

در یک محیط با یک دمای استاندارد متمایل به گرم کار کنید

شاید خیلی آرمانی به نظر برسد، ولی دمای اتاق هم می تواند بر روی کارایی شما تاثیر بگذارد. ریتم فعالیت های بدنی انسان در بعد از ظهر ها با یک افت همراه می شود و افراد بعد از ساعت نهار با یک بی حالی و سنگینی روبه رو می شوند. نتیجه گیری نهایی این است، بدن با نوعی سردی روبه رو می شود، پس اگر دمای اتاق شما به خوبی تنظیم نباشد، احتمال پایین آمدن سطح کارایی تان بسیار است. به طور کلی می توان گفت که انسان در محیط های گرم تر با عملکرد بهتری کار می کند. یه این معنا که دمایی پایین تر از یک دمای معمولی اتاق تا 44 درصد امکان اشتباه در انجام کارها را بالا می برد و میزان عملکرد به نصف کاهش پیدا می کند.

به خود رشوه دهید

یک محیط کاری سرشار از کارهای دنیوی است، و مهم هم نیست که چه قدر خسته کننده هستند، کارها باید طبق برنامه پیش بروند. وقتی در چنین محیط کاری گیر افتاده اید و هیچ چاره ای جز انجام آنها ندارید، پس به خود قول یک جایزه را بدهید. جایزه ای را در رویای خود در نظر بگیرید که تنها با اتمام کارها می توانید به آن دسترسی داشته باشید. هرچیزی مثل یک نهار خاص و یا یک جفت کفش زیبا. تنها مطمئن شوید که این راه یک راه موثر و محرک مناسبی برای ادامه کار است. وقتی شما می توانید نور را در انتهای تونل ببینید، انگیزه بیشتری برای هرچه زودتر تمام کردن کارهای ناخوشایند دارید تا بتوانید آن لحظه رویایی را که باعث افزایش سطح هرمون آندورفین در بدنتان می شود، تجربه کنید.

و حالا چگونه شما در سر کار خوشحال و سودبخش تر هستید؟

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/250397