لیونل مسی اولین بار در سال ۲۰۰۵ و در طول بازی های فینال جام جهانی به چشم همگان آمد. او در بازی آرژانتین مقابل نیجریه، در دقایق آخر توانست با گل خود آرژانتین را به پیروزی برساند.

در رفتار این فوتبالیست معروف، ۴ مشخصه وجود دارد که کارآفرینان هم می توانند با بکارگیری آن، به موفقیت بادوامی برسند.

۱- آنقدر بیاموزید و تمرین کنید که از لحاظ مهارت به اوج برسید

ممکن است شما پتانسیل کاری را داشته باشید. توانایی انجام هرکاری را داشته باشید اما انجام ندهید. این موضوع خیلی بد است، چراکه هیچ کس به خاطر استعداد بالقوه به شما پولی پرداخت نمی کند. شما باید بالقوه ها را تبدیل به بالفعل نمایید.

به عنوان مثال مسی در جلسات تمرین، وزنه هایی به پاهایش می بندد و با آنها میدود. این مسئله باعث می شود تا او سریع تر از بازیکنان دیگر در میدان بدود. سرعت، شوت، دریبل و پاس کاری او فوق العاده است. اما در پس همه اینها، راز تمرین سخت و شدید نهفته است.

پس آرام ننشینید و اثبات کنید که استعدادهایتان در کارتان ارزشمند هستند. تا زمانیکه مهارت هایتان را به اوج نرسانید، مسی حرفه تان نمی شوید.

۲-رکورد بالایی را برای خود تعیین کنید و بعد از آن رکورد هم بگذرید

مسی ابتدا دارای مهارت دریبل زنی بالایی نبود، اما برای خودش هدفی را تعیین کرد و بعد از آن هم فراتر رفت. برای شما هم بهترین بودن کافی نیست. شما باید همواره به دنبال بهترشدن در کاری که انجام می دهید باشید. اگر می خواهید همانند مسی موفق باشید، نباید از موفقیت های گذشته تان راضی باشید. به خاطر بسپارید که روند پیشرفت تداوم دارد و موفقیت هرگز پایان ندارد.

۳- فقط در یک کار تبحر داشته باشید

مسی فقط به خاطر یک کار در جهان امروز معروف است: فوتبال. او موسیقیدان نیست، چراکه مهندسی خوانده است. او روزهای سه شنبه و پنجشنبه فوتبال بازی نمی کند چراکه بین روزهای جمعه تا دوشنبه مدیریت شرکت املاکش را به عهده دارد.

شما هم سعی کنید فقط در یک کار بهترین باشید. داشتن چندین منبع درآمد فوق العاده است، اما بهتر است که در یک کار مهارت داشته باشید. اگر می خواهید مثل مسی باشید باید بدانید که این رهنمود قدیمی مبنی بر اینکه همه تخم مرغ ها را در یک سبد قرار ندهید درست نیست. درست آن است که همه تخم مرغ ها را در یک سبد قرار دهید ولی آنقدر خوب از آن محافظت کنید که گویی زندگی تان به آن وابسته است.

۴- تا جایی که می توانید بهترین باشید

یک ویژگی مهم تماشای بازی مسی این است که هرگز از تماشای آن خسته نمی شوید. همه کارهای مسی در زمین بازی خیره کننده است. او می داند که هیچ فرصت دیگری برای اینکه بهترین باشد وجود ندارد، پس همه شانس هایش را به اوج می رساند.

شما هم برای پیش آمدن شانس های بهتر معطل نکنید. منتظر فرصت های بزرگتر نمانید. تا جائیکه می توانید در کارتان بهترین باشید. بدانید که فقط بهترین زمانی که می توانید بهترین باشید همین حالاست.

منبع:

http://addicted2success.com

برداشت آزاد خودم از این موضوع.