یک تمرین هوازی خوب بعد از ورزش به مدت ۲ ساعت می تواند خلاقیت شما را افزایش دهد.

اکنون علم به این نتیجه رسیده است که ورزش تنها برای قلب مفید نیست و می تواند هوش شما را افزایش دهد؛ ورزش آنچه را که انجام می دهید، ارتقاء ‌می دهد. این عملکرد ورزش، سریع است یعنی تحریک دستگاه عصبی یکی از بهترین راه ها برای ارتقای فعالیت در یک بازه زمانی کوتاه است. ورزش مانند یک داروی روانی آنی عمل می کند و بر حوصله،‌ انرژی، هوشیاری و همه احساس های خوب شما تأثیر می گذارد.

علم پزشکی به این نتیجه رسیده است که ۳۰ دقیقه ورزش متعادل روزانه، برای «آموزش مغز» یک فرد بالغ، کافی است. اگر می خواهید از دیگر فواید ورزش بهره مند شوید نیز می توانید این میزان را افزایش دهید. اگر به دنبال انگیزه ای برای شروع ورزش هستید، فواید روانی آن، به تنهایی می تواند شما را متقاعد کند.

ارتباط ذهن و جسم مسئله ای انکارناپذیر است؛ اکنون، می دانیم که ورزش های هوازی نه تنها جریان خون به ماهیچه ها را افزایش می دهند بلکه موجب جریان بیشتر خون به بقیه نقاط بدن، از جمله مغز، نیز می گردند. جریان خون بیشتر به معنای اکسیژن رسانی بیشتر و اکسیژن رسانی بیشتر به معنای سلول های مغزی سالم تر می باشد. سلول های مغزی سالم تر، فعالیت ذهنی و در نتیجه، تفکر را بهبود می بخشند.

ورزش موجب افزایش ترشح آندورفین می شود؛ آندورفین مانع از حواس پرتی شده و توانایی ذهنی شما برای اولویت بندی مسائل را بالا می برد و به بیان دقیق تر، به تمرکز بیشتر کمک می کند. زمانی که قدرت تفکر شما بیشتر می شود و کاری را بدون فکر کردن انجام نمی دهید، حافظه شما نیز تقویت می شود. حافظه بهتر به فکر کردن دقیق تر کمک می کند و موجب می شود تا به استعدادهای بالقوه خود پی ببرید. «افزایش تفکر خلاق» و افزایش خلاقیت، مستلزم صرف انرژی زیادی است. تنها با یک تکان ساده نمی توان خلاقیت را افزایش داد. شما باید سخت فعالیت کنید و تحمل ذهنی و جسمی خود را بالا ببرید. برخی از تحقیقات نشان می دهند که تغذیه مناسب مغز، امکان استفاده از هر دو نیمکره مغز و در نتیجه، قدرت تفکر بهتر را بیشتر می کند.

ورزش می تواند موجب تحریک بدن به استفاده از هر دو نیمکره مغز شود.

آزمایش ها نشان می دهند که قبل از ورود به مدرسه، سطح خلاقیت بیشتر کودکان بسیار بالا است (نیمکره راست). از آنجاییکه دستگاه آموزشی بیشتر بر مهارت های نیمکره چپ مغز همچون یادگیری ریاضی، منطق و زبان تمرکز می کند و کمتر به نقاشی یا استفاده از تخیل کودکان توجه می کند، تنها ۷ درصد از این کودکان، پس از ورود به مدرسه، «بسیار خلاق» باقی می مانند. و در بین  افراد بالغ، تنها ۲ درصد از آنها، خلاقیت اولیه خود را حفظ می کنند. تحقیقات جدید نشان می دهند که ورزش مداوم، همه قسمت های مغز را تحریک می کند که موجب بازیابی استعدادهای بیشتر می شود.با ورزش کردن در بیرون از خانه و ارتباط با طبیعت،‌ مغز خود را بیش از پیش شارژ کنید و آن را تحریک نمایید. زمانی که به یک فکر خلاق نیاز دارید، به یک پیاده روی یا دوی طولانی بروید تا بدن و مغز خود را به طور همزمان شاداب سازید.

منبع:

http://www.inc.com/jessica-stillman/exercise-may-make-you-more-creative-science-says.html