مهم ترین خصوصیت یک کارآفرین چیست؟خلاقیت

خلاقیت،از ویژگی های مهم یک کارآفرین می تواند باشد.خلاقیت، مهم ترین و اساسی ترین قابلیت و توانایی انسان و بنیادی ترین عامل ایجاد  ارزش است که در همه ی ابعاد و جوانب زندگی وی نقش کاملاً حیاتی ایفا می نماید .

خلاقیت و نوآوری از والاترین ویژگی های انسان است. خلاقیت شامل تولید چیزی است که هم اصیل و هم ارزشمند باشد و نشأت گرفته از فرآیندهای خودآگاه و ناخودآگاه انسان می باشد.

البته جان مایه خلاقیت تولید یک ایده است که در زمینه هایی دیگر مانند ارزشمند بودن از نظر تجاری سازی،فرهنگ ، علم، فن آوری و سایر زمینه ها مطرح می شود. اما برخی بر این باورند که خلاقیت - تخیل بی حد و حصر است که به طور مداوم با نوآوری همراه است و دیدن جهان از طریق یک لنز های مختلف - کلید نهایی به موفقیت کسب و کار است.

افراد خلاق خیال‌پرداز هستند و رویاهای خود را بهتر به خاطر می‌آورند و به دنبال تحریک ذهنی و نه محرک‌های قوی و مخاطره‌آمیز جهان واقعی هستند. افراد خلاق عموماً ویژگی های دارند که آنها را از سایر مردم متمایز می کند ویژگی های مثل هوش ، ابتکار ، اعتماد به نفس بالا ،دانش در زمینه حرفه ی خود ، قدرت ریسک بالا  و..... را دارا هستند.

خلاقیت یک پیش بینی بزرگتر از موفقیت در زندگی نسبت به هوش است. بیشترموسسات آموزشی و کسب و کار اطلاعاتی با ارزش هوشی  بیشتر از خلاقیت  دارند چون هوش آسانتر از کمیت ، آسانتر از مدیریت ، آسانتر برای شناسایی است. در حالی که خلاقیت می تواند مشکل باشد زیرا افراد خلاق اغلب در مدرسه بیشتر تلاش و کوشش می کنند. تشخیص تفاوت بین یک دردسر بالقوه و یک شخص واقعا خلاق خیلی سخت می باشد.یک فرد خلاق مزایای زیادی برای شرکت دارد.در کسب وکارها علاوه بر اینکه افراد باهوش باید استخدام شوند باید افراد خلاق هم به کار گرفته شوند.

خلاقیت را می توان از راه های مختلفی به دست آورد مثلا" با تجربه کردن  می تواند ایده بگیرد این تجربه می تواند مثلا با انجام کارهای مختلف ، مسافرت کردن و... به  دست آید.راه دیگری برای خلاق شدن انجام بازی های فکری مثلا بازی شطرنج است.خلاقیت کلید موفقیت در هر کسب وکاری می باشد کلید کسب وکار خودتان پیدا کنید.

منبع:

http://www.businessnewsdaily.com/5813-creativity-in-entrepreneurship.html

برداشت آزاد خودم از این موضوع.