۱- برای شروع یک کسب و کار باید خودتان را بشناسید

ضروری است اول از همه دریابید به چه پایبندید و باورهایتان چیست؛ در غیر اینصورت همواره این ریسک وجود دارد که گرفتار آن مسیر شغلی شوید که هرگز خواستار آن نبودید.

ببینید چه چیزی شما را به شوق می آورد، نه اینکه زندگی تان را تسلیم قضاوت های دیگران کنید و فقط برای اثبات لیاقت تان به دیگران کاری را انجام دهید که هر روز احساس کنید کمی به سوی مرگ پیش می روید.

۲- تیمی را جذب کنید که آنچه را که شما نمی دانید بدانند

شما باید افرادی را پیرامون خود جمع کنید که تکمیل کننده قدرت و توانایی های شما بوده و نقاط ضعف تان را از بین ببرند. بدین ترتیب می توانید فرصت واقعی برای خودتان ایجاد کنید و به موفقیت برسید. بسیاری از کارآفرینان به خاطر داشتن یک تیم اشتباه شکست می خورند.

۳- راه اندازی یک کسب و کار نیاز به ایجاد اعتماد به نفس در خودتان دارد

به عنوان یک کارآفرین باید خودتان را پشت کسی پنهان نکنید. خودشناسی کلید اعتمادبه نفس شماست و اعتمادبه نفس باعث ایجاد ریاست و رهبری می شود. ایجاد یک کارآفرینی جدید نیاز به رهبری خوب در زمینه توسعه بازار، جذب مشتریان، ایجاد انگیزه در تیم و تسخیر افراد ناشناس دارد.

۴- قابل اعتماد باشید تا بهترین ها جلب شما شوند

به عنوان یک رهبر و رئیس کارآمد و مورد احترام برای تیم خود، باید آنها شما را آنگونه که دوست دارید ببینند. مشتریان و شرکای تجاری هم باید به شما اعتماد داشته باشند.

۵- با توجه به توانایی هایتان تصمیمات تجاری بهتری را اتخاذ نمایید

موفقیت دستیابی به آن چیزی است که می خواهید. شفاف بودن و صریح بودن در مورد اینکه واقعا به دنبال چه هستید، به ویژه برای افرادی که بسیار توانا هستند، کار سختی است. نکته مهم آنست که نیازهای درونی تان را همواره در نظر داشته باشید.

نحوه سنجش میزان موفقیت خود را بشناسید چون موفقیت امری شخصی و چند بعدی است و هر کسی تعریف خاصی از موفقیت دارد، وقتی بدانید چه می خواهید بهتر تصمیم می گیرید.

۶- بدانید چه زمانی باید نه بگویید

دور شدن از مسیرتان از طریق درگیر شدن بیش از حد در اموری که مهم به نظر می رسند وغفلت کردن از چیزهایی که واقعا برایتان مهم هستند خیلی آسان است. همه این ها به این مربوط می شود که چقدر اولویت هایتان را می شناسید و به موقع «نه» می گویید.

۷- اگر ندانید به چه چیزی نیاز دارید پیشرفت نخواهید کرد

هر کارآفرین و هر کسب و کار نیاز به اصلاح و بهبودی مداوم دارد. شناخت خود به شما کمک خواهد کرد تا اولویت های واقعی تان را بشناسید. برای درک اولویت هایتان، درباره اینکه چگونه دوست دارید کار کنید و بهترین کار را انجام دهید، از خود سوال نمایید. به عنوان مثال آیا دوست دارید تنها کار کنید یا با دیگران؟، آیا دوست دارید در محیطی که نیاز به واکنش سریع، تفکر و تصمیم گیری سریع دارد کار کنید؟ و غیره. همچنین باید به صورت روشن و صریح آنچه را که نمی خواهید انجام دهید مشخص کنید.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/248796

برداشت آزاد خودم از این موضوع.