اگر به شما گفته بشه که بزرگ ترین مانع برای شروع به کسب وکارتان خود شما هستید چه کار می کنید؟

اگر به شما گفته بشه که اگر غلبه کنید به تمام موانع کسب وکارتان زندگیتان تغییر می کند و بهتر می شود آن وقت چه حسی دارید؟

آیا دوست دارید موانع بزرگ که در سر راهتان برای کارآفرین شدن وجود دارد را بردارید؟

تنها چیزی که در مسیرتان قرار دارد خود شما هستید .یک فکر ساده می تواند زندگی شما را دگرگون کند .


داستانی که ما هر روز در تصمیم گیری به خودمان می‌گوییم، احساسی که نسبت به خودمان داریم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همه چیز در احساسی که نسبت به خودتان دارید خلاصه می‌شود. ما با احساسمان همه کارهایمان را انجام می دهیم با احساسمان چیزی را انتخاب یا خرید می کنیم .با احساس ترسی که داریم کارهایمان را جلو می بریم با احساسمان فرزندمان را درآغوش می گیریم. با احساسمان زندگیمان را متحول می کنیم. پس چه خوب است احساسمان را مثبت کنیم و زندگیمان را جلو ببریم و افکار بزرگ شما را انسان بزرگی می کند.

صحبت کردن در مورد این موضوع راحت تر از عمل کردن به آن است. خوب کارآفرینی با پستی و بلندی هایی همراه است، و گاهی اوقات مثبت فکر کردن در شرایط سخت کار دشواری می‌شود. اعتماد به نفس داشتن در شروع کار و سپس در ادامه مسیر بسیار مهم است. مردم در توانایی شما شک خواهند کرد. مردم به شما خواهند گفت که آنطور که شما می‌خواهید نخواهد شد. مردم خواهند گفت که غیر ممکن است.

شما باید قوی و مطمئن باشید و ایمان داشته باشید که راه جدیدی پیدا خواهید کرد. شما تنها کسی هستید که بینش لازم را دارد، پس فقط شما می‌توانید بگویید که مسیری که برای شرکت یا ایده خود مشخص کرده‌اید درست است یا غلط. لحظه‌ای که شما به خودتان بگویید نمی‌توانید، ممکن نیست، من به اندازه کافی خوب نیستم و غیره، لحظه‌ای است که در حل مشکل شکست می‌خورید. شما در نهایت مسیر خود را پیدا کرده و با راه حل مناسب راه موفقیت را باز خواهید کرد.

در اینجا پنج چیز ساده است که در زمان خارج شدن از مسیر باید انجام دهید.

1.  به خودتان تلقین کنید که از عهده آن  کار بر می آیید.

به خودتان بگویید که مشکل را حل خواهید کرد، شما توانایی حل مشکلاتتان را دارید اگر خود را باور داشته باشید.شما لیاقت موفقیت را دارید و توانایی دستیابی به هر چیزی را دارید. این کار شما جلوی منفی شدن تفکرات شما را خواهد گرفت، بنابراین می‌توانید نکات مثبتی که در مشکلات وجود دارند را پیدا کنید نه چیزهایی منفی که شما را متوقف کنند. همیشه به نیمه ی پر لیوان نگاه کنید نه نیمه ی خالی  چون این کار باعث می شود قدر چیزهایی که دارید را بدانید و از نداشته هایتان حسرت نخورید.


2.    اطراف خودتان را با آدمهای مثبتی پر کنید که به شما و ایده‌های شما باور داشته باشند.

این آدم های مثبت انرژی مثبتی را به شما انتقال خواهند داد.این قبیل آدمها نیرویی که لازم دارید را به شما می‌دهند و با بازخوردهای سازنده‌ای که می‌دهند به بهتر شدن شما کمک می‌کنند. بودن در کنار افراد مثبت باعث می شود روحیه شما هم خود به خود مثبت شود و طرز تفکرتان هم مثبت شود.

3.    دلیل شروع کارتان را فراموش نکنید.

هدف خود را بشناسید، آن را یادداشت کنیدو هر روز به آن نگاه کنید. به خاطر داشته باشید که شما می‌خواهید چیز بزرگی بسازید و این کار زمان خواهد برد. پس با خودتان مهربان باشیدمی گویند هر چیزی را که می خواهید یادداشت کنید تا عملی شود چون ممکن است گاهی یاددتان برود چه چیزی در گذشته می خواستید و امروزتان همان دیروزی است که آرزو داشتید.

4.    به خودتان قدرت بدهید.

دانش خودتان را در جاهایی که ضعف دارید بیشتر کنید از دیگران سوال کنید و با کسانی که در این زمینه تجربه دارند ارتباط برقرار کنید. در این زمینه کتاب بخوانید خلاصه هر کاری که بتواند علمتان را نسبت به آن بیشتر کند انجام دهید.

5.    اهداف بزرگ را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید.

از اهداف کوچک تر بیشتر ذهنتان استقبال می کند.ذهنتان از کارهای بزرگ که باید به مدت طولانی برایش زحمت بکشید استقبال نمی کند و اگر اهداف بزرگ را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید روحیه ی شما برای انجام کار بیشتر خواهد شد.به خودتان پاداش هم به ازای کاری که انجام دادید یک لیوان نوشیدنی مورد علاقه پاداش خوبی است.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/253772

برداشت آزاد خودم از این موضوع.