یک کسب وکار خوب با یک ایده خوب شروع می شود. یک سری اصول ابتدایی وجود خواهد داشت که هر کارآفرین نوپا می تواند با رعایت آنها یک ایده خوب کسب و کاری را همراه با کار فراوان، به سرانجام برساند. اما باید دقت داشت که تنها یک ایده خوب کسب وکاری نمی تواند باعث موفقیت و پیشرفت یک کسب و کار باشد. همانگونه که می بینید کسب و کارهای بیشماری با ایده های خوبی راه اندازی شده اند، ولی چرا برخی از آنها با شکست رو به رو شده و نتوانسته اند پیشرفت کنند؟

شرایط، دائم در حال تغییر هستند

محیط های کسب و کاری هیچگاه ثابت باقی نمی مانند. فناوری های جدید با سرعتی ثابت در حال توسعه هستند، تقاضاهای مختلفی در حال آمد و شد هستند و اقتصاد بین کم خرجی و پرخرجی مشتریان در حال نوسان است. شرایطی که کسب و کار شما در آن شکل می گیرد با شرایطی که در آن ادامه پیدا می کند، متفاوت است. کسب و کارهای موفق آنهایی نبودند که یک ایده را مطرح و همان را در طول یک سال به طور ثابتی عملی کردند. آنهایی موفق هستند که یک ایده را مطرح کنند و به آن اجازه توسعه و سازگاری با هرگونه شرایطی را بدهند. در واقع ایده های خوب واقعی آنهایی هستند که به اندازه کافی در تغییر شرایط قابل انعطاف باشند.

اجرایی کردن به اندازه برنامه ریزی کردن اهمیت دارد

این گزینه نیز به همان واقعیت برمی گردد که همیشه آنچه که در واقعیت اتفاق می افتد، با آنچه که روی کاغذ است برابری نمی کند. یادتان باشد که یک ایده خوب، ایده ای است که بتوان آن را اجرایی کرد. اگر شما به اندازه کافی در مطرح کردن ایده ها ماهر هستید، به یک نفر هم برای اجرایی کردن و سرپرستی کردن آنها نیاز دارید. اگر شما اهداف مالی بلند پروازانه ای دارید، به یک مدیر با تجربه کافی نیاز پیدا خواهید کرد تا به شما در رسیدن به این اهداف کمک کند.

ساختن یک تیم کاری بخش مهمی از یک کسب و کار است و بدون داشتن یک تیم قوی، حتی بهترین ایده ها هم با شکست روبه رو خواهند شد. پس نیروی انسانی باید از بالاترین اولویت های شما باشد.

اگر یک ایده عالی کسب و کار دارید و علاقه مند هستید تا کسب و کار خود را آغاز کنید، به هیچکدام از این 5 گزینه اجازه ندهید تا دلسردتان کند. شروع یک کار سخت و موفق بودن در آن سخت تر است. اما اگر شما با انتظارات درست و دیدگاه های منطقی وارد یک کسب و کار شوید، هیچ گاه با موانعی که باعث شکست شما خواهند شد روبه رو نخواهید شد.

منبع: www.entrepreneur.com/article/249886