ادامه پست قبل...

ترس

ترس چیزی نیست، غیر از یک احساس گذرا که به وسیله قوه تصور شما تقویت می شود. خطر واقعیت دارد. زمانی که شما در شرایطی خطرناک قرار می گیرید، یک یورش ناخوشایند از آدرنالین به بدن شما هجوم می آورد. ترس یک انتخاب است. افراد موفق این را بهتر از هرکس دیگری می دانند، پس ترس را به سرعت از خود می رانند. آنها معتاد به حس رضایتی هستند که ناشی از غلبه بر ترسشان است.

پس تنها به خاطر ترسیدن از یک چیز، در زندگی تان عقب نشینی نکنید. بدترین چیزی که برای شما اتفاق خواهد افتاد چیست؟ آیا شما را می کشد؟ حتی مرگ هم بدترین چیزی نیست که ممکن است برای شما اتفاق بیفتد.

بدترین چیزی که می تواند برای شما اتفاق بیفتد، این است که به خود اجازه دهید که از درون بمیرید، در حالی که هنوز زنده هستید.

منفی نگری

زندگی همیشه به همان شکلی که شما دوست دارید، نخواهد بود، زمانی هم که می گذرد، شما هم مانند هرکس دیگری تنها یک ۲۴ ساعت روز را برای گذراندن داشته اید. افراد موفق زمان خود را محاسبه می کنند. به جای شکوه کردن در مورد چیزهایی که می توانسته برای آنها اتفاق بیفتد و باید اتفاق می افتاده، به آنچه که باید برای آن شکرگزار باشند، واکنش نشان می دهند. سپس آنها بهترین راه را برای رویارویی با مشکلات پیدا خواهند کرد و به جلو حرکت می کنند. زمانی که این منفی نگری از جانب شخص دیگری می آید، افراد موفق از نزدیک شدن به این دیدگاه منفی، اجتناب می کنند.

زمانی که فردی در حال سیگارکشیدن است، شما هم تا پایان روز همانجا می نشینید و دود سیگار را تنفس می کنید؟

البته که نه. از او فاصله می گیرید، درست همان کاری که باید با افراد منفی نگر بکنید. بهترین راه برای متوقف کردن یک شکوه کننده، پرسیدن این سوال از او است که چه تلاشی برای حل مشکلاتش کرده است. حتما یا سکوت می کند ویا مسیر گفتگو را تغییر می دهد.

گذشته یا آینده

برای زندگی در لحظه، این کارها را انجام دهید:

گذشته خود را قبول کنید. اگر با گذشته خود به صلح نرسید، هیچگاه شما را رها نخواهد کرد و آینده را هم رقم خواهد زد. افراد موفق تنها زمانی که به گذشته نگاه می کنند، زمانی است که می خواهند ببینند که چه قدر ازآن فاصله گرفته اند.

غیرقابل پیش بینی بودن آینده را بپذیرید، و برای خود استثنائات غیرضروری قائل نشوید. هیچ جایگاهی برای نگرانی وجود ندارد. به قول مارک تواین:

نگرانی مثل پرداختن قرضی می باشد که شما بدهکار آن نیستید.

وضعیت جهان

مدام به دنبال اخبار و وضعیت جهان باشید و خواهید دید که این یک چرخه بی پایان از جنگ و حملات خشن و اقتصاد ضعیف و رکود و وقوع بلایای طبیعی است. بله، اندیشیدن به اینکه جهان در یک سراشیبی تند قرار دارد، کار بسیار آسانی است.

کسی چه می داند، شاید واقعا همین طور باشد. اما افراد موفق نگران هیچ چیزی نیستند، چرا که خود را در شرایطی که کنترلی برروی آنها ندارند، گیر نمی اندازند. درعوض، تنها انرژی خود را برروی تلاش و توجه متمرکز می کنند. توجه خود را برروی تمام نعمت هایی که دارند متمرکز می کنند و به دنبال چیزهای خوبی که در جهان اتفاق می افتد، هستند. تلاش خود را بر انجام کارهایی متمرکز می کنند که می توانند در یک روز انجام دهند تا زندگی خود و جهان اطراف خود را بهبود ببخشند، چرا که همین قدم های کوچک می تواند جهان را به جای بهتری تبدیل کند.

آنها تلاش خود را بر انجام کارهایی متمرکز می کنند که می توانند در یک روز انجام دهند تا زندگی خود و جهان اطراف خود را بهبود ببخشند.

جمع بندی

موفقیت شما از طرز فکر شما سرچشمه می گیرد. با نظم و تمرکز، شما می توانید مطمئن شوید که این ۷ مانع، هیچگاه نمی توانند شما را از بکارگیری حداکثر پتانسیل تان، بازدارند.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/248718