اغلب مصرف کنندگان امروزه حس قدردانی مشتریان را منسوخ شده می دانند.اما صاحبان کسب و کار خردمند میدانند که نشان دادن اینکه به مشتریان چقدر اهمیت می دهند یک فرصت بزرگ برای به دست اوردن آن ها برای همیشه است.

شخصی سازی خدمات

خوانندگان سایت هلپ اسکات میدانند که کمی شخصی سازی  تفاوت بسیار زیادی را ایجاد میکند.بنابرین شما ممکن است با شنیدن این داستان ها-با کمک این چند تصویر-  درباره خدمت رسانی شخصی، که اتفاقا همه گیر، هم شد متعجب نشوید.

در مطلب اخیر سایت ردیت، در باره خدمات مشتریان یک کاربر، نوشته ای درمورد اینکه چگونه رستورانشان اغلب زمانی را برای پرسش از مشتریان درباره ی خودشان قبل از سرویس دهی به آن ها اختصاص میدادند را به اشتراک گذاشته بود.سپس آن ها یک ظرف دسر تزیین شده بر اساس علایق مشتری یا هرچیز قابل ملاحظه ای در باره ان ها را برایشان آماده میکردند.

بعد از این که یک مشتری با کلاه نیروی دریایی که به سر گذاشته بود وارد شد این بشقاب به شکل زیر برای وی تزیین شد :مشتری به قدری خوشحال شده بود که به رستوران نامه تشکر نوشت.

در موردی دیگر یک مشتری درحال صحبت در مورد بازی اخیر کابز بود و سرتاپا لباس ورزشی کابز را پوشیده بود بنابراین این بشقاب فقط برای او ساخته شد.

میتوانید آلبوم کامل این بشقاب های دسر شخصی سازی شده را در اینجا ببینید.به راحتی میتوان فهمید که چرا این کسب و کار موفق است.برای متحیر کردن مشتریان که در نتیجه درمورد این کار شما با دیگران حرف بزنند کار زیادی لازم نیست انجام دهید!

برای آن ها یادداشت دست نوشته ارسال کنید

چه چیز یادداشتی دست نوشته آن را بسیار به یادماندنی میکند؟نوشتن یک نامه تشکر جالب وقت زیادی نمیگیرد اما تاثیری که در دنیای دیجیتال امروز میگذارد بسیار بزرگ است.

به این مثال از دوستانمان در گرس هاپر توجه کنید که نامه شخصی آنها یک مشتری را چنان تحت تاثیر قرار داد که او یک مقاله در مورد آن نوشت و در آن شادمانی خود را از زمان اضافی که گرس هاپر برای تشکر از او برای ثبت نام صرف کرده بود ابراز کرد.

من حس قدردانی میکنم

یاداشت دست نوشته تشکر یک حرکت قوی و پرسروصدا بود که یک کتاب در مورد این موضوع به تحریر درامد.و نویسنده آن ادعا میکند که نوشتن این یادداشت ها زندگی او را عوض کرد!

آیا شما میتوانید چند دقیقه برای غافلگیر کردن مشتریان خود و تغییر بالقوه کسب و کار خود سپری کنید؟

مشتریان خود را پیگیری کنید

پیگیری با مشتریان میتواند باعث جهت دادن به این روند شود.به جای یک ایمیل ساده ای که اتوماتیک جواب میدهد، بسیار روش های خلاقانه دیگری برای پیگیری با مشتریان وجود دارد.

در این مثال از پارک” بارک” -یک مرکز مراقبت ازسگ ها به طور روزانه -کارمندان یک کارت برای مشتریانشان حاوی جزئیات حال و روز سگشان در آن هفته ارسال میکند واین گزارش ها از دید یک سگ نوشته میشود!

این کار خلاقانه در رابطه با پیگیری با مشتریان برای این نوع کسب و کار بسیار بی نقص است. من خیلی از افراد را میشناسم(حتی بعضی از اعضای تیم هلپ اسکات!) که همانند مراقبت والدین از فرزندانشان از سگشان مراقبت می کنند.پس دریافت یک کارت خیالشان را راحت میکند و باعث دوام آوردن کسب و کار به شکلی ممتاز می شود.

منبع:

http://www.helpscout.net/blog/customer-appreciation/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.